Gå til innhold

Brenne dvd fra pinnacle 9=problemer! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn en del bilder med tekst og musikk på pinnacle 9. Programmet krasjer nesten hver gang og jeg får ikke til å brenne dette på dvd. Datan min er vel ikke stor nok til å håndtere dette programmet. Så jeg tenkte å få gjort dette på en bedre data. Men den filen som dette prosjektet er lagret under er jo bare 309kb. Hva må til for å få brent dette på en annen data? Kan man da bruke feks pinnacle 12? Regner med at man må flytte over bildene og musikken til den andre datan, for det kan jo umulig ligge med i prosjektfilen som kun er 309kb! Håper på hjelp her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hadde akkurat samme problemet når jeg brukte Pinnacle. Tror ikke jeg hadde v9.0, men prøvde 2 forskjellige versjoner.

Men det jeg gjorde, det var at jeg lagde filmen til en avspillingsfil, altså wma/wav eller noe. Også tok jeg filmen inn i windows movie maker og lagde som DVD der. Det funket som bare det!

Grunnen til at filen din kun er 300 kb, er fordi programmet tar på en måte bare en snarvei av de orginale filene, altså hvis du har en sang på skrivebordet, så leser programmet sangen bare. den lager den ikke på nytt i programmet, for da vil alt ta dobbelt så stor plass. Hvis du da flytter sangen til en mappe etc, så vil det komme opp at sangen ikke ble funnet.

Det du kan gjøre da, det er og overføre den pinnacle filen til den pcen du vil, også overfører du filene du har brukt også. Når du åpner pinnacle filen, vil det feks komme: "Test sangen kunne ikke bli gjenopprettet/ Test sangen ikke funnet". Da vil du få spørsmål om du vil lete etter sangen, og hvis du trykker på den, så vil pinnacle finne filen, og du kan fortsette redigeringen på en annen pc!

Håper dette hjalp. Var litt vanskelig og forklare!

Bare spør igjen hvis noe ble uklart, så skal jeg prøve og forklare på en annen måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...