WasteMoreLand Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg holder på å sette opp vannkjøling i nytt system, der de fleste komponentene er fra Aquacomputer. Jeg ser at pumpen, en Aquastream XT Ultra har en styrbar vifteutgang. Denne tenkte jeg å legge inn på viftene på radiatoren (en 360). Men ble usikker på hva som vil skje om jeg kobler alle 3 viftene inn på utgangen med Y-splittere - hva skjer med RPM signalet når det kommer fra 3 vifter? Noen som har peiling på om dette går bra? Eller kan jeg skade pumpen med å kjøre flere vifter på samme utgangen? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Med ysplitt vil du kun ha RPM-måling fra én vifte. Det værste som kan skje er at viftene ikke vil gå - noe jeg tviler på vil skje. Lenke til kommentar
WasteMoreLand Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Takk! Du har helt rett, Y-splitten tar jo ikke med seg RPM tråden på den ene avgreningen Da er det bare å håpe at vifteutgangen takler 3 vifter... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Selv kjørt flere vifter på samme 12v-linje, og det funker bare fint Forresten veldig praktisk med vifteutganger direkte fra pumpa! Lenke til kommentar
WasteMoreLand Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 På en 12V linje fra PSU'en går det jo fint med masse vifter, men utgangen på Aquastream er på max 6W. Skal nok gå allikevel, sjekket vitene fra YS-Tech og de er på 1,92W per stk. Noe erfaring med tappekran i systemet? Har skaffet meg en fillport med utluftingsrør, men kom på i ettertid at jeg kanskje burde ha bestilt et T-kryss og en ventil og lagt det lavt i kabinettet? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bytter du vann ofte, så er det helt klart en fordel. Men tømming er sjeldent noe problem, så gode løsninger for fylling er ofte mer verdt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå