Kaymeerah Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei, jeg "installerte" BackTrack4 på en minnepinn, men jeg har noen problemer med lagring. Det vil si for å få nettverkskortet til å funke på netbooken min må jeg innom /etc/modules å endre noe, men det lagres ikke over en reboot. Skulle gjerne likt noe hjelp her, ellers blir det ikke noe backtrack for meg Lenke til kommentar
Varj Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Spørs litt hva slags system som er i bruk, men om du tilfeldigvis ser en svært stor fil på minnepennen, prøv å montere den. (Mens du er bootet inn via harddisk eller cd.) Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg vil bare få den til å lese /etc/modules hver boot, det er Backtrack Linux 4 som sagt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hva med å legge den til i /etc/fstab? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Hva mener du? Jeg har en del erfaring med Linux (1 år ca.) men aldri kjørt linux skikkelig fra en minnepinn. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) mount -o remount,rw / endre så fila. Burde funke fint. Hvis det er snakk om at imaget ligger som tmpfs eller ramdisk må du nok "pakke opp" imaget, og så endre innholdet for så å pakke den ned igjen. Hvis du poster hva kommandoen "mount" sier. Endret 22. mars 2010 av kpolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå