Gå til innhold

Formatere DVD-RW plate

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva jeg trenger for å formatere en dvd-rw plate....Jeg formaterte den en gang med Roxio Easy CD & DVD Creator 6 men når jeg da skal brenne film på den sier den at det er feil plate i min NEC 1300 +- brenner......er det en egen måte og formatere slike plater på ...er det egne program for dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brennerprogramene oppdager at plata ikke er tom, og de jeg har vært bort spør om du vil slette data på plata (f.x. copyToDvd som jeg bruker mye og anbefaler).

I nero-menyen går du inn på brenner -> slett CDRW enkelt og greit.

Har ikke erfaring med Roxio sine produkter.

Lenke til kommentar

Brennerprogramene oppdager at plata ikke er tom, og de jeg har vært bort spør om du vil slette data på plata (f.x. copyToDvd som jeg bruker mye og anbefaler).

I nero-menyen går du inn på brenner -> slett CDRW enkelt og greit.

Har ikke erfaring med Roxio sine produkter.

Lenke til kommentar

Skal du slette en DVD-/+RW i f.eks. Nero Express eller lignende, anbefaler jeg å bruke den langsomme metoden. Hurtigsletting har vist seg til tider og ikke være bra nok. Dette gjelder kanskje bare oppsettet mitt, men nå er i alle fall tipset gitt.

Hvis du likevel kjører hurtigsletting, skader det ikke å kjøre igjennom minst to ganger. Det går allikevel svært raskt.

Lenke til kommentar

Fant en løsning ....de skal jo egentlig ikke formateres .....men jeg gjorde følgende og da funka det ...jeg åpna NERO...gikk på dvd ...og formaterte platen mens jeg sto i dvd options ...og vips...plata funka igjen etter dette :D i ettertid så sletter jeg bare plata på hurtigformatering ...funker hele tiden for meg nå

Lenke til kommentar

Hei

Kan du si meg hvor "DVD options" er i Nero.

Recorder --> Erase Rewritable --> Quick-erase rewritable media --> Erase.

Håper du kan hjelpe :-)

Snakebyte

-----------------------------------------------------------------------------------

Fant en løsning ....de skal jo egentlig ikke formateres .....men jeg gjorde følgende og da funka det ...jeg åpna NERO...gikk på dvd ...og formaterte platen mens jeg sto i dvd options ...og vips...plata funka igjen etter dette i ettertid så sletter jeg bare plata på hurtigformatering ...funker hele tiden for meg nå

~^~v^~^v~(" I may be bAd, but I feel good. ")~v^~^v~^~[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...