Gå til innhold

MP3 -spiller vil ikke synkronisere musikk

Anbefalte innlegg

Har en standard MP3-Spiller som jeg ikke får til å spille av sangene i ønsket rekkefølge. Feks: Sang X som nr 1, Sang X som nr 6 osv. Har prøvd å sette inn sangene med et ønsket avspillingsnummer bak - funket ikke.

Har prøvd å sette inn musikk i ønsket rekkefølge - funket ikke.

Det virker som om MP3- spilleren ikke har noen logisk måte å synkronisere musikken jeg setter inn. Verken utifra albumnavn til nummer.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg har ingen anelse om dette funker, men prøv å la nummeret stå som det første i filnavnet.

F.eks.

Sang X som skal være nr. 1 kaller du "001 Sang X" (antall 0'er kommer ann på hvor mange sanger du skal ha så klart) :)

Vet ikke om dette funker på din MP3, men det er verdt et forsøk om du har prøvd "alt" annet :w00t:

Ha en hyggelig uke :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hva er en "standard mp3 spiller"? Typen mp3 spiller er kritisk informasjon da man må vite om den bruker filnavn eller id3 tags som sorteringsgrunnlag

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er dessverre nødt til å bringe opp denne smørja på nytt igjen. Har nå prøvd å sette nummer forran selve musikkfilen ala som dette = 01 - XXXX

Av en eller annen grunn synkroniserer MP3 -spilleren bare noen sanger etter nummer, andre sanger blir plassert i en rekkefølge jeg ikke klarer å se logikken bak, til tross for at alle sangene er av samme filtype. Verken albumnavn, forbokstav osv har noen virkning. Hva F er det som skjer? Er det kanskje bare fordi spilleren er noe jalla piss og styrer alt fra tilfeldigheter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sannsynligvis, ja. MP3 spillere i dag er så billige at det ikke er noen som helst grunn til å bruke slik billigbrask

Lenke til kommentar

Det siste jeg kan komme på er at du kan prøve å åpne filen i iTunes, skifte navn på sangen der til "01 - xxx" og deretter prøve igjen.

Grunnen til det er at da skiftes infoen om sangen (ikke selve filnavnet, men noen navnkode et eller annet - glemt nanvet) i filen, og det kan være dette filene sorteres etter...

Men det enkleste er kanskje å kjøpe en litt bedre MP3-spiller? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...