Gå til innhold

Systemet fryser etter tilkobling av nye disker

Anbefalte innlegg

Har satt opp en helt ny Windows 7-server med to SSDer i RAID-0 som systemdisk på Intel kontroller.

Koblet til to nye* Seagate 1,5 TB disker til Gigabyte kontrolleren. Quick formaterte begge. Begynte å ta backup fra gammel server. En god del filer ble overført, før maskinen frøs helt fullstendig.

Hvis jeg nå prøver å åpne en av diskene (selv den ene som er helt tom), så tar det et sekund eller to før hele systemet fryser igjen.

Hard reset er det eneste som virker...

Noen som har noen tips? Jeg prøver med fullstendig formatering av diskene nå.

* Erstattet pga problemene som var med SD17 firmware.

EDIT: Oppdaterer denne tråden slik at andre kanskje kan få nytte av å vite hvordan dette går og at jeg forhåpentlig finner feilen til slutt.

Endret av Nator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de er helt nye erstatninger fra en tidligere RMA. Jeg kjører full formatering nå på dem. Så skal jeg prøve å overføre flere filer og se om burken fryser helt igjen.

Edit: Det hjalp ikke å formatere.

Prøvde å bytte fra IDE til AHCI og installere driveren for Gigabyte kontrolleren. Det kunne kanskje virke som det tok en del lenger tid, men maskinen frøs til slutt likevel.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Som neste ledd i feilsøkingen skal jeg prøve å koble på en Samsung 1TB disk for å sjekke om det samme skjer.

Edit:

Har nå byttet strømforsyning, skjermkort og RAM, SATA-kabler, settings i BIOS, ny BIOS. Ingenting hjelper. Det er sannsynligvis et defekt hovedkort.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...