Gå til innhold

Pulserende strømproblem på 12-volten

Lasse94

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

jeg har skaffet meg en ny "hobby", nemlig elektrolyse.

Her har jeg skaffet meg en 750 Watt PSU (strømforsyning til PC) som holder 60 Ampere..

det er 12 volt i de gule å svarte ledningene så, ja jeg er sikker på at det ikke er den det er noe galt med..

men når jeg kobler PSU

en på cellen min, så kommer strømmen pulserende, og ikke med en konstant strøm, hvis dere skjønner hva jeg mener..

har sett folk på youtube som har en sånn switch som gjør at bølgene i strømmen( correct me if im wrong) holder seg bare på den positive siden, noe som gjør at jeg får konstant strøm...

meget irriterende å ikke kunne måle av antall volt eller ampere med mitt nye multimeter :p

hvis denne tråden er feilplassert please flytt den ;-)

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les de to andre innleggene mine.

hmmm... skjønner det du mener, men jeg vet ikke hvilke av de sykt mange gule ledningene jeg skal bruke... den holder seg stabil når jeg bruker lite elektrolytt, men når jeg bruker litt mer så lager den ripple.. men jeg leste på wiki om bridge rectidiers og Rectifier output smoothing..

While half-wave and full-wave rectification suffice to deliver a form of DC output, neither produces constant-voltage DC. In order to produce steady DC from a rectified AC supply, a smoothing circuit or filter is required.[1] In its simplest form this can be just a reservoir capacitor or smoothing capacitor, placed at the DC output of the rectifier. There will still remain an amount of AC ripple voltage where the voltage is not completely smoothed.

For many applications, especially with single phase AC where the full-wave bridge serves to convert an AC input into a DC output, the addition of a capacitor may be desired because the bridge alone supplies an output of fixed polarity but continuously varying or "pulsating" magnitude, an attribute commonly referred to as "ripple"

så det skal kunne gå an å få dette til å funke, men kan noen si meg hvordan jeg skal lage en slik smoothing circuit eller hva d nå skal trengs for å få min output konstant!

Takk :-)

Lenke til kommentar

PSU-en har nok allerede dette innebygget. Problemet er at du overbelaster den. Som jeg sa kan du ikke trekke 60 ampere fra én kurs. 12 volt * 60 ampere = 720 watt. Effekten PSU-en kan levere (750 watt) er alle kurser sammenlagt (alle 3 volt, alle 5 volt og alle 12 volt).

EDIT: Leif

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...