13375k1133z Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 En kompis har en golf 98 modell. Bakhøyttalerne fungerer ikke på bilen. Har derfor tenkt å få dette fikset. Hvordan kan vi bytte høyttalerne? Det går ikke an å ta vekk gitteret som sitter i døren, må vi skru av dekselet som er på døren? Er det mye jobb, er det mye som kan gå galt? Lenke til kommentar
mar85 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hei du! Du har postet på feil sted Stikk inn her du: Click Btw, man må ta av dekselet på insiden av døra for å få frem de høytalerne. Kan være litt makk av og til. Bare husk på å huk på vaieren til dørhåndtaket skikkelig. Og isoler! (gir bedre lyd) Endret 14. mars 2010 av mar85 Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Ah beklager dette, håper at en mod kan flytte tråden. Det er forøvrig 2 skruer helt nede på "dekselet" skal disse skrus opp så vipper du dekselet opp? Trenger tips Lenke til kommentar
mar85 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Jeg kan gi deg en en kjapp briefing: Du skrur av di skruene du fant (torx av ett eller annet slag) skru jern funker det og Så skal du forsiktig nappe av dekslet fra en side til en annen nederst på dekslet. Om det er eletriske vindu, konsoll av et slag, så napp forsiktig av det med et flatt skrujern eller lignende, sjekk om det er festet med skruer. når dekslet er så å si løst, press det forsiktig oppover. Du vil se hva som skjer. Stikk handa imellom dekslet å døra og napp ut div ledninger om nødvendig og håndtak-veieren (en liten krok) Og der etter dekslet. Da ser du elementet er festet med noen skruer, eller pop-nagler. Om det er nagler, så må du borre dem løs med en metall borr. Resten fikser du selv regner jeg med. Spør visst ikke. Edit: Glemte en ting! Dørhåndtaket på innsia er festa med 2-3 stjerneskruer med litt størrelse på. For å komme til dem må du vippe av et lite deksel på håndtaket der du holder fingrene når man skal lukke/åpne døra til vanlig. Nå er jeg ikke helst skråsikker på akkurat den biten der, for det er en stund siden jeg har gjort det, men det kan ihvertfall vær en lite pekepinne Endret 14. mars 2010 av mar85 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Berre skru i veg, dersom dei allerede er øydelagde er det jo ikkje noko å bekymre seg for . Anbefaler forøvrig å heller bruke pengane på eit betre frontsett, om han ikkje har det allereie. Edit: Trudde du meinte dekselet/gitteret foran høgtalarane, å fjerne heile dekselet er litt meir komplisert ja. Endret 14. mars 2010 av HValder Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Sjekket at det faktisk ER høyttalere der originalt? Ikke alle kom med selv om det er plass til høyttalere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå