Gå til innhold

er det farlig å gå fort ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Det er en som anbefalte meg ett slanke/livstilsopplegg, det er å kutte ut karbohydrater så mye som mulig. og spise mye fet mat, sånn som kjøtt, ost osv, man skal kutte ut potet, brød, pasta og ris. han sa at jeg trengte kun å gå 15 min tur hver dag. han sa at han hadde gått på det opplegget en stund og på en mnd så hadde han gått ned 17 kg. hvor bra er dette for kroppen, og får man ikke mye slapp skinn av dette??

Jeg veier 140 kg og vil ned til 85 kg. jeg trener 3 dager på ett treningstudio. spiser 3-4 måltider hver dag, På kurset tar jeg alltid med meg enten frukt eller en grønnsak. jeg drikker mye vann og grønn te ( grønn te har jeg hørt at skal være bra for forbrenningen )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSMF

Jeg vil anbefale denne i 2 uker og deretter H&F-C som ligger i artikkelen som en lenke.

Det er de to metodene vi bruker i fitness og bodubuilding og er de beste metodene vi har for å redusere mest mulig fett / minst mulig muskelmasse.

Den du har fått av en venn, ligner den på dette?

Lenke til kommentar

For han mente at fett forbrenner fett. vet ikke helt hva jeg skal tro om det jeg. Men jeg syns at så mange kilo på en mnd som han gikk ned var temmelig mye. lcfh tror jeg det kostholdet het. lav karbohydrat høy fett. vet ikke hva det blir på engelsk men

Lenke til kommentar

Fett forbrenner ikke fett, kcal-underskudd gjør.

Jeg fulgte linken inni linken jeg ga deg, 27kg på 30-og noe uker.

Det er helt normal nedgang om man vil beholde muskelmassen, dvs alt er fett og væske.

Det er riktig at man øker fettinntaket når man senker karbinntaket da kcal-nivået ikke må være for lavt, men det betyr ikke at man skal frotse i allslags usunne fettsyrer.

Lenke til kommentar

For da betyr det kanskje at min metode er det beste, siden jeg ikke kan så veldig mye om mat og kalorier og alt det der. Da er det vell like greit at man trener, spiser normalt, ikke pøse innpå med usunn mat noe jeg ikke gjør. drikke mye vann og spise grønt.

men vet du om det stemmer at grønn te er bra??

Lenke til kommentar

Grønn te er "bra" ja, det er en av de stoffene som har dok. effekt.

De artiklene jeg postet er ikke vanskelig, men da kcal-underskudd og trening vil gjøre susen.

Det holder ikke at det er sunn mat, det må også være kcal-underskudd.

Lenke til kommentar

ok. Men heldig vis er jeg ganske stram i kroppen. så håper jeg får minimalt av slapp hud.

Men er det noe jeg kan spise som gjør at forbrenningen blir bedre??

Er det så viktig å tenke på hva som øker forbrenningen og alt annet dilldall? Enten så er du i kcal underskudd eller så er du ikke. Tipper du er en av de som går på piller for å prøve å jukse seg til en slank kropp. Drit i alt det.

Lenke til kommentar

jeg går ikke på piller for å gå fortere ned i vekt. Var medlem av vektklubb der fant jeg ut at jeg får i meg mye mindre kcal enn det jeg skal ha. så det blir spennende fremover nå og se om jeg går ned i vekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Var medlem av vektklubb der fant jeg ut at jeg får i meg mye mindre kcal enn det jeg skal ha.

Håper ikke du inntok mindre kcal en det du skal ha før du begynnte om man tolker det rett, det er jo en grunn til at du ikke veier 80kg nå.

Du burde glemme tanken på magiske piller som du allerede har sakt at du ikke bruker, så glemmer du tanken på løs hud, det er bare en ting man forteller seg selv for å ikke slanke seg.

Det kan være underbevisst.

Det eneste som hjelper er kcal-underskudd og da snakker man 500kcal i underskudd + 500kcal mer forbruk ved mosjon som blir - 7000kcal i uka som gir ca 1kg ned i kroppsvekt.

Det er den rette måten å gjøre det på VS ukeblad-metodene hvor det er mest væsketap og all vekten kommer tilbake om man drikker er glass vann.

Det med type kost /råvarer kommer i andre rekke, det er ikke nødvendig, men det er sunnere og man kan spise mer volum om man velger rette råvarer. Samt at det påvirker hvordan du føler deg på et kcal-underskudd.

Lenke til kommentar

For når jeg var medlem på en vektklubb, så lå jeg 500-1000 kcal i underskudd om dagen. så nå blir det spennende og se om det har noe effekt. Prøver og kutte ut sjokolade og brus så mye som mulig. Går på chrom tabletter for å minske søtsuget og det hjelper mye. tar ca 1-2 glass per dag med pepsi max for å få annen smak en bare vann. Ellers så går det i mager servelat, leverpostei, osv. frokosten spiser jeg litt mer en vanlig da spiser jeg fire brødskiver med leverpostei og agurk og servelat med agurk, drikker ett glass melk ved siden av. før lunsj så driver jeg og knasker gulerøtter eller noe annet grønt. Drikker ett glass vann før jeg skal spise. til lunsj spiser jeg 2 brødskiver med leverpostei og agurk.

spiser heller ikke mye til middag. der spiser jeg f.eks 2 passe store poteter og 2-3 kjøttkaker pluss litt saus. til kvelds spiser jeg 2 skiver med ost og paprika.

og som sagt så trener jeg 1 time og 30 min 3 ganger i uka.

så jeg håper at dette skal gå veien for meg.

det kostholdet som jeg nevnte tidligere det blir en veldig dyrere kosthold siden man må over på dyrt brød. pleier og spise billig brød på rema syns det er veldig godt. er kanskje ikke like sunt, men når man har dårlig råd så er det ikke lett og slanke seg heller, alt som er sunt er jo dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...