Gå til innhold

Komme i kontakt med forlag

Anbefalte innlegg

For vel en uke siden fikk jeg et innfall da jeg holdt på med litt fotografering utenfor huset vårt. Jeg holdt på å ta bilder av landskapsbilder med badeender som blikkfang. Etterhvert som jeg tok bilder dukket det opp en historie som jeg ikke klarte å få vekk fra konsentrasjonen. Jeg begynte i stedet å fortsette historien ved å ta bilder som illustrerte historien. Da jeg var kommet inn begynte jeg å skrive små tekster til disse bildene, og la alt sammen til en liten historie.

I dag skrev jeg ferdig førsteutkastet på historien min. Jeg har tatt utgangspunkt i å lage en slags barnebok, beregnet for barn i alderen 2-5 år, sånn ca. Den handler om en liten badeand ikledd hawaii-skjorte som er på vinderferie på Snøtoppen. Han treffer på mange rare skapninger (deriblant den rapende, lyseblå dinosauren Rapto den lille grønne frosken Frank).

Teksten er forsøkt skrevet på en litt "barnslig" måte, men samtidig prøvd skrevet på en måte som gjør at eldre barn kan synes at den er morsom. Nå har noen venner og min mor lest igjennom, og de mener at den er overraskende god. De syntes at jeg kanskje skulle prøvd å kontake et forlag for kanskje at de kan lese igjennom den og dermed gi meg noen råd om hvordan den kan forbedres osv.

Uansett hvordan resultatet blir har jeg lyst til å printe opp noen eksemplarer i bokform. Lage min egen barnebok som jeg kan ha liggende til småttisene dukker opp og som kan gis bort i gave til andre.

Når jeg først er inne på det; Er det noen som vet om noen firma i Bergen som kan gjøre denne jobben?

Legger ved historien i innlegget, så hadde vært greit med noen tilbakemeldinger. Husk: Dette er kun første utkastet, så det blir nok en del redigering på alle måter før den er ferdig :)

(And please, ikke send historien inn til noen forlag hvis dere mot formodning skulle elske historien;))

Hawaii-Gakk på vinterferie.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...