HDSoftware Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Folkens, jeg har et problem som er i ferd med å bli en plage Jeg har en Exchange 2003 server gåendes med en 10 til 15 brukere. Nå står serveren i grus fordi den gikk tom for diskplass. Så tenkte jeg i min enfodlighet at jeg kunne ta vekk LOGG filene, men akk, da begynnte andre ting å skje for disse filene var vist viktig for Exchange serveren. Problemet er nå at disken har blitt så full at jeg ikke klarer å legge tilbake logg filene. Jeg trenger virkelig noen gode tips her for å få denen exchange serveren opp igjen. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ghost til en større disk. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Ghost til en større disk. Godt poeng, men jeg har ikke Norton Ghost. Andre verktøy der ute som er like bra? Dette er en Virtual Server image. Kansje kan jeg gjøre noe med den? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Utvid VHD-filen og deretter windows-partisjonen. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Du kan benytte denne for å endre på størrelsen på den virituelle harddisken: http://vmtoolkit.com/files/folders/converters/entry87.aspx. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Link funket ikke... Men vil den klare det? Denne VM'en er basert på en "base VM". Jeg har nemlig mange servere gåendes på samme grunn VM. Tror nok jeg må fyre en ny VM med større kapasitet og installere Exchange på nytt. Håper jeg i såfall kan migrere på en eller annen måte... Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Ny link: http://vmtoolkit.com/blogs/announcements/archive/2007/01/17/vhd-expander-available.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå