sigurd90 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Mange like tråder ute her nå, men har litt andre kriterier enn det er i de eksisterende trådene, så oppretter en ny. Har til nå disponert bil gjennom jobben, men mister den. Derfor er jeg på utkikk etter en egen bil, jeg har satt meg en max pris på 70 000. Bilen må være nyere enn 2001 modell, pga. lån. Den skal kjøres 8-9 mil om dagen, på landevei og motorvei. Viktig at det er litt kjørekomfort. Derfor er det uaktulet med billige småbiler som fiesta, lupo etc. Selvom det sikkert hadde vært det lureste med tanke på økonomi. Om det er Stasjonsvogn, coupe eller sedan spiller ikke så stor rolle. Men bilen må ikke se ut som en dass. Har tenkt litt på Ford Mondeo 1.8 eller 2.0 bensin, virker som man får mye bil for pengene. En jeg har vurdert å reise å se på er denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21117688 En annen jeg har sett litt på er denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21268895 Har også sett litt på Saab 9-3, Vw golf og Passat. Samt Audi A4 1.9tdi men er desverre få Audi a4 1.9tdi som ligger ute til riktig pris. Noen andre forslag til biler jeg burde se etter? Del også gjerne dine erfaringer, hvis du eier en bil som passer kriteriene. Innspill mottas med takk kort summert er dette kriteriene mine: -Grei kjørekomfort -Driftsikker -2001 modell og oppover -Opptill 70 000 Endret 14. mars 2010 av sigurd90 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Skal du ha 2001 mod eller nyere til den, så tror jeg du må se langt etter f.eks Bmw, Audi (tysk generelt kanskje?). Mulig du finner en Toyota eller Honda som er helt greie til den prisen Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Ja. Ligger noen ute, men har fått intrykk av at mange av disse er ganske slitne. Sendte avgårde lånesøknad til dnbnor nå, så krysser fingrene Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Fikk mail med lånebevis fra dnb nå :)Så nå er det inntens tråling av finn.no og autodb Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Ja tar opp ett lån som skal betales ned på 2 eller 3 år. Trenger bil snart, å spare opp 70k tar litt for lang tid Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Bilen skal i hovedsak brukes til og fra jobb, og til vanlig kjøring til butikken etc. Den skal ikke brukes noe særlig i jobben, et par ganger i året kanskje. Hva burde jeg se etter på 2001 modell frod Mondeo? 1.8bensin det er snakk om. Mulig jeg skal prøvekjøre en1 gått ca 170 000. Fått med meg at enkelte har hatt problemer med rust i dørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå