r2d290 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Heisann Jeg vurderer å oppgradere hjemmekinoanlegget mitt litt, ved å kople prosjektor og reciever til et nettverksbasert lagringssystem. Jeg tenker da å ha en liten pc som laster ned filmer, samtidig som den også skal fungere som backup for filene på en del klient-pcer. Ser for meg at NSA-220 plus kan duge til dette. Videre trenger jeg to harddisker som man skal kunne kople opp i RAID for at alt jeg legger på den ene harddisken skal bli speilet over på den andre. 2x1tb, 2x1,5tb eller 2x2tb er aktuelle størrelser, avhengig av hvor mye harddisk man får for pengene. SATA og SATA2 fungerer fint. Og til slutt trenger jeg en mediaspiller. Det første jeg fant var denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578316 Her ønsker jeg ikke å legge inn mer penger enn nødvendig, men har et par kriterier: -s/pdif (toslink) lydutgang (og selvsagt da mulighet for surround-avspilling hvis filmen støtter det) -hdmi utgang -ikke innebygget harddisk (for å holde prisen nede) -mulighet for å hente filmer og musikk via nettverket (nettverkskabel) -stor fordel med dvd-spiller på mediespilleren Budsjett: PC: 2500 HDD: 1300 per disk mediespiller: helst ikke over 1000,- Takk for hjelp og innspill =) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Ingen erfaringer eller meninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå