erot71 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har det nevnt HK, når jeg har startet opp Pc og er kommet inne i windows, kommer det noen ganger små "beep" fra høytalerene. Leste i brukerboka at "high frequency beeps when system is working=cpu overheated", men skal ikke disse "beeps" kommme fra høytaleren inne i selve PCen(kabinettet høytaleren) ? Ikke fra mine bord-høytalerer ? I tillegg ligger ikke temp høyere en 48-49 grader. Hva kan dette være ? Kan det ha noe med det integrerte lydkorte å gjøre ? Cpu er en Barton xp2500+ klokka opp til 2700. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har det nevnt HK, når jeg har startet opp Pc og er kommet inne i windows, kommer det noen ganger små "beep" fra høytalerene. Leste i brukerboka at "high frequency beeps when system is working=cpu overheated", men skal ikke disse "beeps" kommme fra høytaleren inne i selve PCen(kabinettet høytaleren) ? Ikke fra mine bord-høytalerer ? I tillegg ligger ikke temp høyere en 48-49 grader. Hva kan dette være ? Kan det ha noe med det integrerte lydkorte å gjøre ? Cpu er en Barton xp2500+ klokka opp til 2700. mulig det kan ha noe med det intergrerte lydkortet. men det vet jeg ikke. jeg har samme hovedkort og cpu som deg, men jeg har disablet det intergrerte lydkortet fordi jeg bruker et annet. cpu tempen min ligger på ca. 56 grader. jeg har ikke opplevd noe lignende. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Hei Alex, men er det ikke slik at "beeps" skal komme fra PC-speaker inne i selve kabinettet og ikke fra bord-høytalerene ? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei Alex, men er det ikke slik at "beeps" skal komme fra PC-speaker inne i selve kabinettet og ikke fra bord-høytalerene ? viss det er noe som er galt med hk, cpu, ram osv så har jeg aldri opplevd at beepene kommer fra en annen plass enn speakeren i kabinettet. så det nok litt merkelig viss det kommer fra bord høytalerene. men kommer beepene ofte? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Nei, de kommer ikke nå, men i går kom de plutserlig og da var det sånn ca hvert sek. ikke høyt, men det var fra bord-høytalerne. Kanskje jeg bare får koble ut lydkorte å sett inn mitt gamle Live! kort... :-? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Nei, det er ikke rart at pipene kommer frø høytalerene, dette er fordi du har koblet til det integrerte lydkortet. Da kommer lyden der. På mitt hk så kommer lyden først i pc høytaleren, så i bord høytalerene. Enkelt, men genialt ehh Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Ok, men hvorfor ? Cpu tem ligger jo på 40-46 grader. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har opplevd dette selv, og det er med 95% sansynlighet CPUen din som blir for varm. Temperaturen ligger nok i virkeligheten et sted mellom 65 og 80 grader, og du bør antagelig gjøre noe med dette SNAREST. Bartonkjernen har dietemp. på 85 grader. Jeg har samme CPU og hovedkort, og min erfaring er at det kan være litt tricky å få lest av riktig temp. Temperatursensoren som ASUS-probe leser av er antagelig lokalisert et eller annet sted på CPU-sokkelen, kjernetemperatur er det ihvertfall IKKE (på min maskin altså). Hvis du laster ned og installerer Motherboard Monitor 5 (Google!) kan du velge hvilke sensorer du skal lese av. Prøv deg frem, og hold deg til den høyeste temperaturen. Sensoren heter "Diode..(etellerannet)". Du kan også prøve å lese av temp. i bios, men jeg har sett flere klage over at denne også kan være litt banan. (Med Silent Twin i et middels ventilert kabinett ligger min XP2500 @ 10,5*200 mellom 60 og 68 grader på full belastning, avhengig av romtemperatur.) Lenke til kommentar
Logan Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Temp - ohh! Beep! Hot. Yes. Help! Thanks. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Takk for svar. Det virker heller som det er noe med onboard lydkortet. Dette fordi det kommer helt tilfeldig, PC kan stå på 2 timer uten lyden, andre ganger 2 minutter. Lyden en er veldig svak. Lyd blir ikke høyere selv om jeg skrur volumet helt opp. Har også funnet ut; hvis jeg skrur volumet opp og ned noen ganger, går som regel "beepene" bort. Litt merkelig...skal prøve å sette inn et annet lydkort, å se om det forsvinner helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå