Gå til innhold

Mindre fett - mer muskler?

Anbefalte innlegg

Grunnet sporten jeg holder på med får jeg ikke lov til å veie mer enn jeg gjør akkurat nå.

Likevel har jeg lyst på mer muskler, og løsningen er naturligvis å gå ned i fettprosent.

Har trent og spist sunt lenge nå, men det blir rett og slett for lite fremgang. Greit, blir litt sterkere og litt mer utholden, men det synes nesten ikke på kroppen.

Så har jeg blitt fortalt at kroppen er litt dum. Eneste måten å få flere muskler på er å legge på seg, og eneste måten å miste fettprosent på er å gå ned. Man kan ikke holde vekta samtidig som man går ned i fett og øker i muskler.

Ble fortalt av en skjønn dame på proteinfabrikken at man derfor bør legge på seg og slanke seg i sykluser på 2 uker. Dvs 2 uker med spise seg opp og få mer muskler, og 2 uker med slanke seg og miste fett. Dette fordi at 80% av vekta du legger på deg når du trener er muskler, samtidig som kroppen vil ta hovedsaklig av fettet når den går ned.

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så har jeg blitt fortalt at kroppen er litt dum. Eneste måten å få flere muskler på er å legge på seg, og eneste måten å miste fettprosent på er å gå ned. Man kan ikke holde vekta samtidig som man går ned i fett og øker i muskler.

Kroppen er ikke dum nei, det er bare slik kroppen fungerer. De som er født med et ekstremt høyt tersterone nivå kan ofte gå ned i fettprosent og bygge muskler samtidig. (Husker jeg at jeg har lest)

Du kan jo sjekke ut noen par dieter da, som Anabolic Diet

http://stronglifts.com/anabolic-diet-101-the-definite-anabolic-diet-guide/

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...