NorvegianDad Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Har hatt en datakræsj på den bærbare og prøver febrilsk å få den igang igjen. Har lest gjennom acer og MS sine forumsider uten å finne noe som har funket. Acer Aspire 5920G Windows Vista Home 32 bit Problem: volum C er korrupt, jeg tror det er enten driverne til Vista eller driverne til harddisken. Har prøvd: Alle system recovery som følger med maskinen Lastet ned Vista recovery disc fra neosmart.net, funket ikke Lastet Ved vista fra torrent side, ville bare innstallere med å slette alt annet, uaktuelt. (har lovlig produktnøkkel, men fikk ikke med Vista CD når jeg kjøpte laptopen) Holder på med nå: Har fått i gang en boot endelig! med Knoppix sin Live CD, lastet ned og brent ut. Fikk bare masse rablerier første gang, men med boot: knoppix acpi=off pnpbios=off noapic noapm kom jeg i hvertfall til en ende. Nå står det på skjermen: >>>Starting in Live-Mode. <<<<<<< >>>Please do not remove medium until shutdown! <<<<< Vel jeg har vært borti Dos i min barndom og har selvfølgelig prøvd: Dir c:\ f:\ help Hvordan gjør man noe her? Har aldri vært borti noe av dette før.. Jeg vil redde noen filer fra harddisken hvis mulig Har nå sett et par videoer på youtube og ser jo at jeg liksom skal komme inn i et OS, noe som ikke skjer med meg, jeg er i noe lignende DOS modus, men det kommer ingen reaksjon på det jeg skriver. Hopper bare over en linje, så kan jeg skrive noe nytt.. Endret 14. mars 2010 av NorvegianDad Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Prøv "startx". Jeg vet ikke om Knoppix har ntfs-verktøyene, men det finnes kommandoer ala fsck for ntfs også. Alle de kommandoene starter med "ntfs_" om jeg ikke husker feil, så skriv det i en terminal og trykk tab et par ganger. Da vil du få opp en liste over kommandoer som starter med det. Endret 15. mars 2010 av Jckf Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar! Jeg leverte den inn på verksted og de fikk hentet ut ønkset informasjon fra harddisken. Deretter måtte jeg innstallere Vista på nytt og alle drivere, applikasjoner og programmer. Har sikkert en hel dag med innstallering og nedlasting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå