Kaggen Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei Planlegger å kjøpe meg en slik kjølematte til MBP-en min ettersom jeg er lei av at den blir varm, og at det advares mot stråling når man har den på fanget. Det nevnes en som ser grei ut her og to fra logitech her og her, så hvilken av disse, evt. andre, anbefales? Lenke til kommentar
3evel Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 du kan jo lese om denne kjølematten, men jeg vet ikke om den er så god å ha på fanget. den fikk en grei karakter av itavisen. http://www.dinside.no/837773/chilldesk-cd-200 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs. Edit: Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene. Endret 30. mars 2010 av SRD Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs. Edit: Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene. Har bestilt en Chilldesk nå (delvis pga. bedre sittestilling), men sjekker kanskje ut programmet Coolbook også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå