Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDRS is missing?

Anbefalte innlegg

Pcn har stått på i hele dag, og da jeg først fant ut at jeg skulle finne på noe på pcn så var det denne beskjeden jeg fikk. Hva er dette for noe? Jeg tenkte kanskje det hadde noe med rekkefølgen på bootingen å gjøre, så jeg gikk inn på F12 og prøvde å endre på det, men der måtte jeg ha passord for å endre på det. Dette passordet aner jeg ikke hva er. Så hva i helv*** skal jeg gjøre nå? Hvordan kan jeg få det fikset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, så er det på'n igjen. Hvilket OS er det snakk om da. Bill Gates & Co har jo gitt ut ørten versjoner av Windows OS, så hvilket har du da???

I det minste oppgi hvilet OS det er snakk om etter som vi ikke er tankelsesere her i forumet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Okay, du har XP Media Center, har selv hatt det på en laptop. Har du CDen?

Nei, den er forsvunnet, men jeg har for XP Home Edition og Vista, hvis det hjelper noe..

mange hardddisker har du i datamaskinen din? har fått dette selv når med 4 stykker og pc'n pluselig ikke skjønta hvor NTLDRS lå hen. nappa ut alt av harddisker untatt systemdisken og ting funka igjen. det kan også være en standard harddisk krasj.

Jeg aner ikke, jeg har nettopp fått den fra en annen, og han aner heller ikke.. Bah.

Endret av xsofamous
Lenke til kommentar

Ja ja, så er det på'n igjen. Hvilket OS er det snakk om da. Bill Gates & Co har jo gitt ut ørten versjoner av Windows OS, så hvilket har du da???

I det minste oppgi hvilet OS det er snakk om etter som vi ikke er tankelsesere her i forumet.

NTLDR is missing forekommer da kun på Winows 2000,XP,2003. Og løsningen er den samme for alle. Det er derfor ikke nødvendig å vite hvilket operativsystem det er snakk om. Feilmeldingen er mer en nok.

Feilmeldingen forekommer når enten:

NTLDR

Ntdetect.com

Boot.ini

Mangler eller er skadet, sjekk derfor om de faktisk ligger på disken først og kjør deretter diskkontroll.

Lenke til kommentar

NTLDR is missing forekommer da kun på Winows 2000,XP,2003. Og løsningen er den samme for alle. Det er derfor ikke nødvendig å vite hvilket operativsystem det er snakk om. Feilmeldingen er mer en nok.

Feilmeldingen forekommer når enten:

NTLDR

Ntdetect.com

Boot.ini

Mangler eller er skadet, sjekk derfor om de faktisk ligger på disken først og kjør deretter diskkontroll.

Var nok litt for trøtt i går etter en laaaang helg, så rota litt da. :innocent: Forøvrig har du så rett så rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...