Gå til innhold

Først frikort, så skattekort?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bekjent av meg som hadde en fastjobb når han var 16år. Han visste at han kom til å tjene over frikortbeløps-grensa på ett år, men så bestilte han seg frikort først. Grunnen til dette var at han skulle tjene inn frikortgrensa først, for å så velge skattekort. Dette er da selvfølgelig for å slippe å betale skatt på de første 39.997kr (som er frikortgrensa). Han hadde da tjent 35.000 før han dro ned på skattekontoret for å bestille skattekort (altså før frikortgrensa ble oversteget).

Når han skulle bestille skattekort, fikk han streng beskjed om at dette var ikke lurt og han ville få en baksmell (fordi han visste han kom til å tjene over 39.997kr i året)

Nå har en kompis av meg gjort det samme og det er ulike meninger. Kan noen fortelle meg hva som er rett?

Lest på nettet at det kompisen min sier stemmer, men det er rart da han ene bekjente av meg fikk baksmell.

Så et spørsmål: Hvis dette var lovlig, hvorfor gjør ikke alle dette? at de får 39.997kr skattefritt? For å så bestille skattekort? Det er det jeg lurer på.

MVH EspenFe

Endret av EspenFe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...