Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bil med mye kjøreglede

Anbefalte innlegg

HeiHei

Til sommeren skal jeg begynne og jobbe på Sørlandet og i Oslo med min far, så dette krever endel pendling fram og tilbake. Og pga dette ønsker jeg og ha en bil som er veldig kjøreglad og har litt kraft også. De bilene jeg har mest i øye nå er BMW sin 3 serie av de nyere typene fra år 2001-2010. Har faktisk prøvd en 2008 mod 320d som jeg trivdes veldig og kjøre.

Har sett litt på Audi og, men vil helst ha quattro og da blir de så svimmlende dyre desverre. Spesielt de som er av litt nyere type. Men jeg er svært i tvil med Audi da jeg har hørt så mye negativt

Pris fra 100.000-230.000

Så noen som har forslag?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til pendlerbil ville jeg definitivt valgt en dieselbil. Med så lav km. som mulig.

Sett på E46 facelift 320d/325d? Det er jo veldig kurante biler. Det samme kan jo sies om en A4 2.0TDI.

At en hører mye negativt om en bil, kan jo bare være det at folk ikke klarer å holde seg objektive.

Lenke til kommentar

320D Sedan. 89.000km 240.000,- er helt sikkert en veldig kurant bil. Så pen ut.

Ellers så har du en E46 her: E46 320DA SPORT

Eller her: E46 04' 93.000km

Aner ikke hvilket kaross du er ute etter, men jeg hadde vurdert den øverste veldig om du bare skal bruke bilen som pendlerbil, men at den samtidig skal se bra ut. Har ikke kjørt den øverste så vet ikke hvor godt den går med 122hk, men duger helt sikkert.

Endret av EvenL
Lenke til kommentar

Hvilke argumenter har faren din for at skal unngå forhandlere?

Jeg kjøpte mine 3 første biler med privatpersoner og min fjerde kjøpte jeg av forhandler, jeg har bestemt meg for at forhandler virker mye tryggere, man får garanti blant annet.

Tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøpe bil fra private igjen noensinne.

Lenke til kommentar

Man sparer noen kroner ved å ta sjansen på at du får det du ser ved privatkjøp. Har handlet med privatpersoner og forhandlere, og til nå har jeg vært heldig med privatkjøpene mine, men jeg ser ikke bort i fra at jeg kjøper katta i sekken en dag, jeg bare håper på at lærepengen jeg får da blir billigst mulig.

Som pendlerbil mellom Kr. Sand og Oslo ville jeg valgt BMW, Mercedes e.l. kanskje du kan se på en C200 eller C220 CDI? Skal du pendle er sikkert 3-serie det greieste fra BMW. Min erfaring med 320d er at det er veldig behalgelige biler, men man bør styre unna sportsunderstellet, det kan fort bli litt vel hardt når man skal pendle 30-40 mil.

Lenke til kommentar

Av det jeg har hørt, så skal 5-serie/E-klasse være overlegent 3/C når det kommer til komfort. Og komfort er kanskje noe å vektlegge når man skal ha en pendlerbil?

I så tilfelle, ville jeg også sett på 520d. Disse er jo en del større og tregere, så her må du jo vurdere hva som er viktigst. Men for all del, prøvekjør og finn ut av hva du liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...