Gå til innhold

WoW lagger. Vet dere hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spilte med høyeste oppløsningen, og best grafikk, etc, og WoW gikk helt glatt. Det var vidunderlig å spille.

Men sist lørdag tok det en vending. Det lagget utrolig mye da jeg skulle spille det. Jeg spilte i 10 min før jeg ikke gadd mer.

Jeg har satt ned oppløsningen, og grafikken på det laveste, men det lagger fortsatt.

Så, er det noen her som vet hva som er galt, og hvordan dette kan fikses?

Jeg blir evig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både brukt både odet lagger og hakker til samme ting, men det kan nok hendte at det er internett ja, som er litt ironisk.

De sier at Lyse kundene skal få mye raskere internett, men i det siste har det vært veldig tregt.

Og så må jeg bare få si at broren min klarer å spille dette helt fint uten problemer.

Lenke til kommentar

Lag er det samme som høy latency, det høres ikke ut som du har lag ut fra det du beskriver.

Hold muspekeren over knappen som ser ut som en datamaskin. Da får du opp tall for både latency og frames per second. Er FPS lav (bør helst ligge på over 20 hvertfall), så har du antageligvis et problem med grafikkkortet. Er latency høy (over 200), så har du et nettverksproblem (lag).

Latency har forresten ikke så mye med hastigheten på linja å gjøre, men mere med at signalene flyter jevnt. Man trenger ikke høy båndbredde for å spille WoW, bare god latency.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Finner ikke knappen som ser ut som en datamaskin. Er det den knappen som er på XP/Vista du mener, eller en knapp innpå WoW?

Hvis jeg holder over den på Windows 7, står det bare hvilket nettverk jeg er koblet til, og hvis jeg trykker på knappen, får jeg opp en litt større meny, der jeg kan trykke på "Åpne nettverks- og delingssenter".

Lenke til kommentar

Ah, den knappen ja.

Jeg skrev in /console maxfps 60, men det skjedde ikke noe.

Men uansett, det står:

Latency: 249ms

Framerate: 15 fps

Da har jeg både et nettverksproblem og et problem med grafikkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har slått på noe tullete som knuser FPS'n min, men husker ikke hva jeg gjorde.

Det var en konsollkommando som får alle AOE-effekter til å bli 100 ganger så grafiske (men såklart samme damage). /console etellerannet 100

Kaster jeg en Volley blir skjermen svart med piler. Ser jeg på en Blizzard blir alt druknet i isbolter fra lufta. Andre kan ikke se dette uten å ha slått på effekten.

Vil gjerne ha dette vekk igjen, da skjermen spammes med blizzard og volleys..i tillegg til stormclouds som shamaner kaster får liksom 100 lyn som går av hele tiden. Ikke særlig bra for FPS når det er mange NCP'r i nærheten som leker med stormene sine..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

ms - latency er OK, raider med slik ms så det skulle ikke være noe problem ;)

Det var da langt i fra ok. Hadde jeg hatt en slik latency som normalt så hadde jeg gått på veggen.

Det hadde du sikkert, men det jeg ville fram til er at det er ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...