LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Akkurat installert Windows XP på en maskin her, men får jo ikke gjort noen ting. Uten SP1 og SP2 ser det ikke ut til at XP støtter hverken Wifi eller USB. Noen som vet hvor jeg skaffer XP SP1 på norsk? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Du har ikke tilgang på vanlig kablet internett en gang? Hvis ikke det så er det bare å kjøre Windows Update. Eller du kan hoppe over SP1&2 og laste ned SP3 som inneholder de forrige SP-pakkene i følge microsoft selv her: Oversikt Windows XP Service Pack 3 (SP3) inneholder alle tidligere utgitte oppdateringer for operativsystemet. Denne oppdateringen inneholder også et lavt antall nye funksjonaliteter som ikke gir betydelige endringer i kundenes opplevelse av operativsystemet. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=no&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Ah, trodde jeg måtte ha SP1 før jeg kunne gå løs på de andre, men da hopper jeg over dem og laster ned SP3. Takk Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg bruker dette programmet: http://download.wsusoffline.net/ til å laste ned SP og oppdateringer til alle mine OS. Du brenner så en CD/DVD med alt programmet laster ned og installasjons fil, og så oppdaterer den f.eks XP automatisk med SP og alle oppdateringer til nå. Du kan velge norsk både når det gjelder Windows og Office der. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Takk! Alle Service Packer er installert og også mange updates. Alt fungerer strålende så langt! Eneste jeg lurer litt på er om Windows ble aktivert. Dukket opp en melding om at Windows måtte aktiveres innen 30 dager, klikket på meldingen og fikk spørsmål om jeg ville aktivere online, det gjorde jeg og Windows var i følge denne veiviseren nå "aktivert". Neste gang jeg skrudde på maskinen fikk jeg beskjed om å installere "Windows Genuine verktøy", (noe lignende det hvertfall)installerer det og trykker "fullfør" på en melding som dukker opp. Får beskjed om at Opera (standard nettleser) vil åpnes for å vise meg fordelene med "Genuine" Windows, men ingenting skjer... Spørsmålet mitt er derfor som følger: Fikk jeg aktivert OSet? Blir jeg møtt av en eller annen skummel Microsoft-melding om 30 dager? Endret 14. mars 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 WGA-aktivvisjonen bør du nok helst gjøre med Internet Explorer og ikke Opera for å unngå at Microsoft begynner å krangle. Hvis du har en lovlig key til XP så skal det ikke være noe problem, da er det bare å gå igjennom WGA-tingen, har du ikke en lovlig version så må du nok spørre et annet sted en dette forumet da spørsmål om å gå forbi WGA blir brudd på retningslinjene til dette forumet. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg har lovlig key. Den gjorde det automatisk gjennom Opera, siden den var satt som standard nettleser. Kan jeg kjøre genuine testen igjen, og i såfall hvordan? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Bruk denne linken: http://www.microsoft.com/genuine/validate/ValidateNow.aspx?displaylang=no Fra IE 8. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Takk, Windows var validert som den skulle. Da er det vel bare å senke skuldrene Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Du skal ha ditt på det tørre da ja. Sove godt kan du gjøre nå....hehe Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Haha, ja. Er faktisk noe vanskelig å sove når man har et data problem man ikke har greid å løse. Det å vite at du må sitte flere timer neste dag å krangle med Windows er ikke alltid like gøy Takker nok en gang for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå