Gå til innhold

Er 500 MB inkludert nok for mobiler ala iPhone og HTC-mobiler?

Anbefalte innlegg

Går muligens for en iPhone eller en HTC (tar ikke den diskusjonen her) nå snart, så går tankene mine til hvilket abonnement jeg skal ha. Det som virker mest interessant er Chess iTouch. Det jeg lurer på er om 500MB inkludert er nok? Har jo stort sett trådløst internett tilgjengelig, men kunne tenkt meg svar fra dere som har erfaring. Overskrider man fort 500MB grensen? Blir vel først og fremst surfing jeg vil bruke den til, kanskje GPS en sjelden gang i blant (ikke mye bruk for) og Spotify/Wimp kan bli aktuelt (kan fint leve med offline spillelister).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt på nattevakten i natt og surfet meg gjennom diverse nettsider inkl. underartikler. Bruker da kun "mobilutgaven" av websidene. F.eks. mobil.aftenposten.no. Dette ble totalt 1.2 mb. I tillegg sjekker jeg Gmail og bruker Facebook-appen på telefonen min.

Gir iallefall en pekepinn på hvor mye man bruker på vanlige mobilnettsider.

Men skal du bruke det til Spotify, video/tv eller radio går det fort megabyte.

Jeg testet ut NRK sin radioapplikasjon for Android. Den bruker ca. 1 mb. pr. minutt.

Endret av Rampelyset
Lenke til kommentar

Har i dag datapakke med 100 MB, fra Onecall, sammen med en HTC Hero. dette fungere veldig greit, høre mye på spotify (hovedsak offline), men og laste ned en sang eller to har eg av og til gjort, dette blir da fort 40 MB nedlasting om man setter på et helt album som du ikke har i offline modus, men redda meg inn på at jeg ikke hadde brukt så mye ellers.

I dag, surfer jeg litt daglig på telefonen, i hovedsak litt nyheter og facebook, samt henter ned mail fra 3 mailkontoer, (mailen synkes med push på googlemail og 4 timers intervall på IMAP (eller ved behov), grunnen til 4 timers intervall, var at når den sto på 15 min så slukte det batteritid., men gmail bruker ikke noe serlig med batteri. Er ellers stort sett alltid koblet på google talk, og ligger ofte under 100 MB i mnd.

Blir litt variasjon fra mnd til mnd, så har noen ganger gått over grensa, men når jeg har gått over, har det vært bevist, (da jeg har programmer for å logge nettbruken,) det jeg ser ut ifra det du skriver, er at når du er hjemme har du trådløst nett du kan bruke, kanskje også på skole/jobb. Så tror fint du kan klare deg med 500 MB i mnd, når jeg klarer meg med 100 MB (+/- 20). Du vil kunne høre et par album i spotify, evt legge til et album eller to på offline modus over mobilnettet, se endel youtube (selv merker jeg at youtube tar mye båndbredde, så pleier ikke bruke dette over mobilnettet), surfe og være pålogget chat, google maps osv..

edit: Legger til svar for Invisible_Elf: Bruker Google talk mye, og kan ikke si at jeg merker at det kjøre en gang, samme blir nok for msn, men bruker det ikke så mye på telefonen. Blir kanskje 1 mb til sammen ila en mnd, er jo bare tekst som sendes over de protokollene.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...