NgZ Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hei, Har hatt et problem med stasjonærmaskinen en stund, der den plutselig får bluescreens mens jeg spiller The Saboteur. Siden det spillet er bugget herfra til helvete, har jeg ikke tenkt så mye på det. Men nylig frøs hele maskinen og restartet mens jeg kjørte linux (KDE) også, og jeg begynner å lure på om jeg har et hardwareproblem. Har stresstestet CPUen med prime uten problemer, og kjører memtest nå, så langt uten feil. Kjører en E6600 klokket til 3,4, og klokken virker dønn stabil. Temperaturen er ihvertfall ikke noe problem. Kan være det var en random bug i KDE, at det ER sabiteur som fucker ting opp i windows, og at jeg bare bøe unødvendig paranoid, men er det noen som har noen forslag til tester for å lokalisere et evt, problem? Jeg vet at jeg har hatt problemer med driveren til nettverkskortet før. Det er integrert på Gigabyte EP35-DS3R-hovedkortet, og er i følge gigabyte en Realtek 8111B chip. Men hvordan finne ut om denne er problemet nå? Endret 14. mars 2010 av NgZ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Ville sjekket at tempraturene er under 70 grader. Er problemene tilfeldig, eller skjer det etter en time eller 2? Skjermkort drivere eller utdatert spill, kan jo være grunnen til bluesceen, men man må bare forsøkte forskjellige ting. Hvis du får bluescreen på flere spill, så tyder det heller på støv i maskin eller tempraturer som er litt for høye. Feil på maskinvare kan ikke utelukkes. Test igjen i sikkerhetmodus eller på lavere oppløsning. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Mulig jeg er gammel og halv blind, men jeg kan ikke se at du sier noe om hvilket skjermkort du har???? Hadde vært kjekt å vite hvis du først hadde problemer med et spill. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 GF GTX 275 er skjermkortet. Fikk feil på andre runden i memtest, så jeg klokket ned igjen og den har vært stabil så langt. Merkelig, RAMen er speccet for mer en jeg kjørte den på. Kan være den trengte enda litt mer volt eller noe. Men da anser jeg dette problemet for løst, får heller starte en tråd i overklokkingskategorien om jeg ikke får det til etter litt tweaking med volten. Takk for inspill i hvert fall. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hvilken RAM har du da? Det hovedkortet du har støtter DDR2 1066 MHz, opptil DDR2 1200 OC (overklokket) men om man skal tro på det er jo en annen sak da. Har selv har problemer med Corsair minne ved overklokking. Glemte å nevne at minnet skal visst ha 1,8 volt. Endret 14. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå