eye1985 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei Jeg har en for løkke som gir meg en resultatliste, og jeg ønsker å lage en script som genererer en slags søkeresultat side som f.eks google med frem og tilbake knapp og valgmuligheter f.eks bla opp side 4 eller 6. Sliter med å få dette til, er det noen her som har noe tips angående dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Du må nesten fortelle hvilket programmeringsspråk du har benyttet, og jeg kan da eventuelt flytte tråden til det rette forum, ettersom dette ikke er noe som hører hjemme i Web-design, HTML, CSS og JavaScript. Lenke til kommentar
eye1985 Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Beklager, språk som jeg bruker er standard HTML/CSS og javascript (Jquery rammeverk). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg tenkte mer på backend, du snakker om et script som gir deg en resultatliste, er det snakk om PHP da? Lenke til kommentar
eye1985 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Ideen var å bruke PHP/MYSQL/HTML/Javascript for å gjøre nettsiden mer dynamisk. Men jeg fikk ikke helt til å koble PHP, MYSQL og HTML sammen. Istedet for PHP, bruker jeg nå noe som heter JSON. Så det blir noe som dette: MYSQL --> JSON --> HTML/JAVASCRIPT. Jeg bruker altså javascript til å hente informasjonen fra JSON filen, som er et resultatsett hentet igjen fra MYSQL. På javascript siden så er det en FOR løkke som spytter ut en liste med resultater. Ut i fra den for løkken, prøver jeg å lage noe som kan presentere resultatsettet, og dette sliter jeg med. Jeg er fremdeles ganske ny på dette området, så om noen av dere veit om en bedre løsning med database + Web, fortell meg gjerne om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå