Badegakk Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Heisann. Jeg trenger tips til innkjøp av bruktbil. Har null peil på biler, noe som er litt flaut i en alder av 28år. Kjører til vanlig en BMW 318D sedan (firmabil), men siden jeg flyttet til Grunerløkka etter nyttår har den ikke fått stå i fred. Vi snakker nøkling av lakken, kebab på vinduer og inbrudd i bilen. Derfor er planen nå å droppe firmabilen, og kjøpe meg en billig småbil. Den trenger ikke være pen, faktisk bør den være ganske hærpa utvendig. Men det er viktig at bilen starter når den skal. Derfor; Noen som har noen gode tips til kjøp av bil? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Såpass ja, den så jo ut til å ha blitt behandlet bra... Men du er veldig lite konkret med hva slags bil du ønsker? Starter når den skal, under 40k og trenger ikke se noe pen ut.. Finnes minst 10'000 biler til salgs som er som du ber om. Skal den være stor? Sprek? God plass? Eldre modell eller ny? Hvor lenge tenker du ha den? Lenke til kommentar
Badegakk Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hei, jeg tenkte meg en liten bil. Noe for bruk i byen, samtidig som den er grei å kjøre litt lengre turer med. Noe på størrelse med en Polo eller golf muligens. Sprekhet vurderes langt nede på skalaen. Har kjørt litt Opel Corsa med 1,2 liters motor og den var helt ok. Alder på bilen. Når er det de værste feilene pleier å dukke opp? Jeg tenkte å ha bilen i 2 år. Jeg vet som sagt ingenting om biler, men jeg har jo hørt mange si at Opel og alle franske biler er upålitelige, kjøp heller en honda Civic. Noen erfaringer med Honda? Edit- Toyota har fått mye pes i det siste, men er det noen grunn til å ikke kjøpe en eldre (2001) Yaris? Billig i innkjøp, billig i drift og billig å forsikre. Endret 14. mars 2010 av Badegakk Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Stemmer nok at franske biler ikke er noe å satse på hvertfall. Honda Civic er det jeg kjører nå, og for å være litt subjektiv er dette en herlig bil. I tillegg er den sprek. Kjørt Audi A4, A6, A3, VW Golf og Ford Fiesta. Komforten i Audi er selvfølgelig unik, men regner ikke med at du trenger en Audi om den ikke trenger se pen ut. Fiestaen opplevde jeg mye problemer med selv om den hadde kjørt såpass kort og var såpass ny. Civicen har jeg ikke opplevd noe problemer med, ingen ulyder eller problemer, og den har kjørt lengre og er eldre enn Fiestaen. Starter med en gang i 30-. En veldig pent vedlikeholdt 92-modell, der eneste som er skiftet er regreim to ganger, og fordeleren. I tillegg regemessige servicer hvor oljefilter og olje er skiftet 1-2 ganger i året. Tror jeg snart skal bytta clutchen på den, som har merket sitt etter 18 år med kjøring. Tror faktisk ikke jeg har hørt om en Civic som er noenlunde vedlikeholdt (service, oljeskift, regreimskift etc) der motoren har ryket før karosseriet faller sammen av rust. Har en kompis som eier en rusthaug av en Civic, der dørene ikke kan åpnes utenifra lenger en gang, panseret bærer preg av mye rust, (ikke pent!) og den er kjørt hardt nedover Europa, i Nederland, Tyskland mm, kjørt 330'000, og i de fire årene han har eid den er coilen det eneste som er byttet, (dog har eksospotta knekt sammen av rust, så han kjører uten..) så ingen tvil om at dette er motorer som går! Ellers er Toyota biler som er pålitelige og går, selv om mercer har laget motorene som går klart lengst. Tviler i hvertfall på at du opplever noe særlig problemer om du finner deg en eldre Civic du skal bruke i 2 år. Endret 14. mars 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
Badegakk Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Takker for tips Det bekreftet min mistanke om at honda er veien å gå Da skal jeg bruke litt tid på finn.no fremover. Kom hjem fra butikken nå, og så at det hadde vært inbrudd i bilen igjen i natt, så det var siste dråpen. Ikke tok de noe heller, Høyre bakvinddu knust. Og det i svært traffikert og opplyst gate. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jævla svin. Skulle vært skutt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21231284 Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Du har ikke vurdert å flytte da? evt. garasje? Endret 14. mars 2010 av shoop Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Nyere polo da? Meget driftssikre biler med lite problemer ihvertfall. Lenke til kommentar
Badegakk Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Takker for alle tips, skal sjekke ut polo også. Ser for meg mange timer med finn.no tråling fremover. Garasjeleie i området her ligger på rundt 1800kr i måneden. Det er halvparten av hva en studenthybel kostet i Oslo, og langt over mitt budsjett. Jeg skjønner jo nå hvorfor de er så dyre. Flytting er temmelig uaktuelt! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Føler med deg, hadde innbrudd i bilen i går. Folk i Oslo eier ikke respekt for andres ting, se bare når de skal lukeparkere, dulter borti som det var en selvfølge! http://i47.photobucket.com/albums/f157/rippie86/DSC01436.jpg Henger meg også på poloen, men sørg for at du kjøper en med servo, den med minst motor har ikke det Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Leie saker Trådstarter og RIP. Hadde samme problem selv. Var så heldig å bo like ved Bislet Kebab, så bilen var smørt inn med saus hver søndag. Slapp heldigvis bare unna med ett istykker-sparket speil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå