Gå til innhold

Gamer-PC-hvordan ser denne ut?

Anbefalte innlegg

Skjerm er noe som det er verdt å bruke penger på, den kan gjerne vare i mange år! Har ingen eksempler for øyeblikket, men har selv gode erfaringer med benq sine full-hd skjermer. Når det kommer til oppsettet ditt så ville jeg ha sett meg litt rundt på diverse nettsteder i stedet for å kjøpe det første og beste du finner. Kanskje noen andre har noe bedre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har sett en god del rundt, og tror jeg vil gå for Komplett Gamer Premium i35 som linket tidligere. Men jeg trenger fremdeles en bekreftelse på at jeg har valgt de riktige komponentene:

Kabinett

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

Strømforsyninger

Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 140mm

Hovedkort

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16

Prosessorer

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

DDR3 minne

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

Skjermkort

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MHz

Harddisk

WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Burde jeg heller gå for Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB? Er også litt usikker på strømforsyningen, hovedkortet og harddisken. :hmm: Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette! Setter stor pris på svar. :)

Edit: Skrivefeil

Endret av FourAces
Lenke til kommentar

Mye fram og tilbake her nå, men nå har jeg kommet fram til en PC som skulle være bedre, og noe dyrere. ;)

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

Kabinett

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

Strømforsyninger

Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 140mm

Hovedkort

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16

Prosessorer

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

DDR3 minne

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

Skjermkort

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MHz

Harddisk

WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Ikke SSD, er nok litt i dyreste laget.

Innvendiger settes stor pris på. Kommenter gjerne noen komponenter jeg spare litt penger på, eller som burde endres, men ønsker helst at det ikke blir så mye dyrere enn dette. Takk for hjelpen. :)

Mystisk...

Jeg har akkurat samme deler som deg, bare at jeg har et annet skjermkort.

Har hatt min i 2 måneder nå,, SUPER FORNØYD !

Lenke til kommentar

vi må nesten vite hva som er total prisen det oppsettet før vi kan si det er et bra kjøp eller ikke....

er det sånn at den koster 11500 så er det ikke et veldig bra kjøp, koster den rundt 9000 så er den et bra kjøp.

du vil mest sannsynlig være fornøyd med den, men det er da sånn at for den prisen kan du få litt mer.

skjerm er egentlig ikke mitt felt, men vet såpass at det er noe av det som du bør bruke mest penger på.

det er vell egentlig sånn at dette er den billigste skjermen du bør vurdere.

skal du opp i pris er denne å anbefale

finnes såklart billigere skjermer, men vil egentlig ikke anbefale å bruke mindre enn 2000kr på skjerm, siden dette er et av de komponentene du kan beholde lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...