Quick Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei! Jeg har en Amoi 26" LCD TV, samt en Fujitsu-Siemens Amilo Xa2528 PC. For overføring av bilde fra PC til TV, bruker jeg en DVI/HDMI-kabel. Så er spørsmålet - hva slags kabel trenger jeg for å overføre lyd fra PC til TV? Har prøvd med en Standard 3,5 mm Jack/2 x Phono Kabel uten noe hell. Er det noen spesielle instillinger som skal til? Takker for svar. Mvh Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvor kobler du kabelen inn i tv'n da? Hva står det over kontakta? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 TV-en din forventer sikkert lyden gjennom HDMI-kabelen siden video kommer derfra. Se om du kan endre output device i instillingene for lyd i kontrollpanelet (sett at du kjører Windows). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 En HDMI inngang på TV forventer normalt at lyden ligger inne i HDMI signalet. Så du må finne ut om TV kan ta lyd fra en phono inngang istedet. Det er ikke bare å plugge lyden inn i en hvilken som helst phono inngang på TV. Den phono inngangen hører til en gitt video inngang, dvs du får lyd når du velger en annen inngang enn HDMI. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 TV-en din forventer sikkert lyden gjennom HDMI-kabelen siden video kommer derfra. Se om du kan endre output device i instillingene for lyd i kontrollpanelet (sett at du kjører Windows). De fleste tv'er skjønner det som regel selv. Hvis de får signaler inn på audio input, så kommer det i de fleste tilfeller lyd En HDMI inngang på TV forventer normalt at lyden ligger inne i HDMI signalet. Så du må finne ut om TV kan ta lyd fra en phono inngang istedet. Det er ikke bare å plugge lyden inn i en hvilken som helst phono inngang på TV. Den phono inngangen hører til en gitt video inngang, dvs du får lyd når du velger en annen inngang enn HDMI. Det må vel være en som heter aux? Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Bilder sier mer enn tusen ord... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hva med "PC Audio In", 3.5" jack. Mulig den vil funke sammen med HDMI? Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Har prøvd det, men det virket ikke. Er det noen instillinger på PC jeg må se på, kanskje? Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Tror ikke det har noe med pc å gjøre. For å få lyd i tillegg til HDMI, så må man ha en inngang på tv'en som heter AUX. AUX er en input på tv'en som gir lyd uavhengig av hvilken kanal man bruker. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Og siden det da ikke er noen inngang på TV som heter Aux, går det ikke? Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Tror ikke det. AUX er hvertfall eneste måten på min tv.. Men kan jo selvfølgelig finnes en løsning. Jeg ville posta en tråd i www.avforum.no Der er det en del folk som har peiling på sånt Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Hm, må vel registrere meg der, da... Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Spørs nok det Skal se om jeg finner et svar på problemet ditt^^ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Bilder sier mer enn tusen ord... Kanskje det, men hva med å lese TV-ens bruksanvisning...? HDMI-inngangen er merket HDMI/DVI. Det tyder på at det er en løsning. Enten brukes PC-inngangens lydinngang eller komponentinngangens lydinngang. Sansynligvis må det gjøres et valg i innstillingsmenyen på TV. Og da er en side i bruksanvisningen bedre enn både bilder og tusen ord på et forum... Endret 14. mars 2010 av Mr D Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Manualen sier så vidt jeg kan forstå, at jeg må bruke en 3,5mm Jack-plugg. Dette har jeg prøvd uten å lykkes, men skal se om det er noen instillinger på PC'en som jeg må være borti. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Næh, prøvde nå igjen uten å lykkes... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Om PC-en din har utgang for HDMI-video kan den sikkert sende lyd gjennom den også (eller bruker du en DVI->HDMI-adapter?). Se i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Om PC-en din har utgang for HDMI-video kan den sikkert sende lyd gjennom den også (eller bruker du en DVI->HDMI-adapter?). Se i kontrollpanelet. kan sende lyd gjennom hdmi, men da må man gjøre noe med skjermkortet. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Bruker DVI->HDMI-kabel, ja. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Da blir det værre. Du får håpe at TV-en din støtter å velge minijacken som lydkilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå