Gå til innhold

Overføring av Lydsignal - PC -> TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Amoi 26" LCD TV, samt en Fujitsu-Siemens Amilo Xa2528 PC. For overføring av bilde fra PC til TV, bruker jeg en DVI/HDMI-kabel.

Så er spørsmålet - hva slags kabel trenger jeg for å overføre lyd fra PC til TV? Har prøvd med en Standard 3,5 mm Jack/2 x Phono Kabel uten noe hell. Er det noen spesielle instillinger som skal til?

Takker for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En HDMI inngang på TV forventer normalt at lyden ligger inne i HDMI signalet. Så du må finne ut om TV kan ta lyd fra en phono inngang istedet.

Det er ikke bare å plugge lyden inn i en hvilken som helst phono inngang på TV. Den phono inngangen hører til en gitt video inngang, dvs du får lyd når du velger en annen inngang enn HDMI.

Lenke til kommentar

TV-en din forventer sikkert lyden gjennom HDMI-kabelen siden video kommer derfra. Se om du kan endre output device i instillingene for lyd i kontrollpanelet (sett at du kjører Windows).

De fleste tv'er skjønner det som regel selv. Hvis de får signaler inn på audio input, så kommer det i de fleste tilfeller lyd

En HDMI inngang på TV forventer normalt at lyden ligger inne i HDMI signalet. Så du må finne ut om TV kan ta lyd fra en phono inngang istedet.

Det er ikke bare å plugge lyden inn i en hvilken som helst phono inngang på TV. Den phono inngangen hører til en gitt video inngang, dvs du får lyd når du velger en annen inngang enn HDMI.

Det må vel være en som heter aux?

Lenke til kommentar

Bilder sier mer enn tusen ord...

Kanskje det, men hva med å lese TV-ens bruksanvisning...?

HDMI-inngangen er merket HDMI/DVI. Det tyder på at det er en løsning. Enten brukes PC-inngangens lydinngang eller komponentinngangens lydinngang. Sansynligvis må det gjøres et valg i innstillingsmenyen på TV. Og da er en side i bruksanvisningen bedre enn både bilder og tusen ord på et forum...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...