Gå til innhold

nytt pc opplegg, i kombinasjon med all multimedia

Anbefalte innlegg

jeg har eget hus i 2 etasjer, har pr idag en stor pc i stua med alt av rotet det medfører.

Så jeg prøver å finne ett oppsett, som passer meg bedre, og er litt rydigere resultat.

Vet ikke helt hva som finnes av produkter, og muligheter, så håpet noen IT guruer kunne hjelpe.

Det jeg trenger, og bruker pc til er:

spiller av veldig mye tv serier, og musikk fra pc via hdmi, til hjemmekinoen i stua.

surfer en god del daglig

har masse dvd filmer i cover på loftet, som jeg må bære ned, når jeg vil se en.

bruker printeren innemellom, så den må være tilgjengelig.

pc brukes aldri til spill,holder med wii for meg.

har ett par bærebare pc, som deler nettverk og filer.

********************************************************************************************

Tenkte meg noe som dette:

dropper den stasjonær pc i stua, med 1 liten server pc, eller noe lignende på loftet, som er koblet til med eksterne harddisker, hvor jeg lagrer alt jeg ønsker av filer over lokalt nettverk.

Kobler til en trådløs printer, som kan stå på en hylle på loftet.

I stua må jeg fortsatt ha mulighet, for å se tv serier/musikk, og surfe via pc skjerm.

vil ha noe så smått som mulig her, en pc uten harddisk kanskje,(hvor små kan de bli?) eller om det finnes noen små bokser med windows innstalert, men som har hdmi utgang, for både bilde og 5,1 lyd i ett signal.

Kan ta imot/sende trådløse signaler til wifi, og printeren. og dvi/vga/ utgang til pc skjermen, som jeg setter på en liten glass hylle intil sofaen, gjemmer trådløs tastatur og mus bak sofaen.

Vurderer å legge alt av dvder inn på hd, og bare spille disse av via pc, men trenger da ett godt program, som lar meg holde oversikten og filmene jeg har.

Er det mulig å gjøre noen som jeg tenker her, eller har dere kanskje noen bedre ideer, ??

poenget er minst mulig rot i stua.

ps: kom til å tenke på, om kanskje jeg burde ta å bygge en mediasenter pc, for stue bruken, og sette den ved forsterkeren, og heller trekke en ekstra vga ledning hen til pc skjermen ved sofaen

Endret av ulv666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...