Gå til innhold

Vil dette bli en flaskehals?

Sippe

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Jeg har tenkt til å kjøpe ett Nvidia gt220 kort men jeg lurer litt på om CPU'en min kanskje blir en flaskehals.

Spec:

Ram: 4g DDR2

CPU: Duel core 2.66gz

Så er det vits å kjøpe ett gt220?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey hey!

Jeg har tenkt til å kjøpe ett Nvidia gt220 kort men jeg lurer litt på om CPU'en min kanskje blir en flaskehals.

Spec:

Ram: 4g DDR2

CPU: Duel core 2.66gz

Så er det vits å kjøpe ett gt220?

det der vil gå bra d ;) jeg hadde en E8400 core 2 duo 3.0ghz i tillegg til 4gb ddr2 og et GTX 280 og kjørte det meste på fullt. da det gjelder spill så har jeg erfart at spill krever mye kraftigere gpu enn cpu i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på hvilke spill du skal spille. Selv et gammelt kort som GT 9600 knekker jo GT 220. Vær klar over at et GT 220 kort er det som kalles "low end" kort, så ikke forvent all verden av det kortet.

Flaskehalsen blir i dette tilfellet skjermkortet og ikke CPU.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Tenkte litt på å kjøpe ett nytt skjermkort for å få en bedre opplevelse i spillet Bad company 2.

Ja nå du sier det så leste jeg litt rundt og så at GT220 var faktisk ganske dårlig, så jeg lurer på om det blir ett annet kort. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar

Tja, kommer an på hva du vil ha og hvor mye penger du vil bruke på et nytt skjermkort. Pr i dag er jo HD 5870 det raskeste single GPU kortet du får tak, men 27. mars kommer jo Nvidia med Geforce GTX 480 kortet sitt. Sånn cirka pris for et HD 5870 kort er vel 3500,- kr, mens et GTX 480 kort lander vel rundt ca. 5500,- kr. Men det er bare gjetting prisen på GTX 480 kortet.

Ellers får du vel et bra HD 4870 Vapor-X kort for ca 1500 kr, ellers kan jeg gi deg et bra utvalg på kort mellom 1000-2500 kr hos Komplett. Kan dog ikke se at Komplett har kort med Vapor-X kjøling.

Jeg er nok ATI gutt, men har også en Dell XPS med 2 x GTX 8800M kort, så jeg vil ikke anbefale noen av de to. Du får velge selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...