Gå til innhold

Nabo-katter driter overe hele eiendommen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ute og dynka carporten med eddik nå, i håp om at de skal slutte å drite rundt mopeden, og sitte på salen. Blir forbanna når jeg setter meg på sand/jord og sånt, plus at jeg tråkker i møkk hver gang jeg skal kjøre. Så får vi se om det virker. Ellers blir det luftgevær og poleringsdott, som ble nevnt her.

Lenke til kommentar

Vi hadde en løskatt rundt huset da jeg var liten. Som barn var det stas med dyr og vi tok oss av den og gav den mat. Selvsagt måtte jeg ta ting et steg lenger slik at ikke nabobarna fikk leke med katten når jeg ikke var hjemme, så jeg stengte den inne i en gammel vaskebøtte bak huset. Glemte den der en (kald) høstdag. Da jeg slapp den løs morgenen etter var det siste gangen den katten besøkte eiendommen vår.

Lenke til kommentar

Hør, hør. Det beste er kanskje det enkleste; hva med å bare iaktta katten fra vinduet ditt mens den går rundt omkring på eiendommen din, uten at den ser deg selvsagt, og så brase ut døren og løpe mot katten med en skrumaskin på full guffe og brøle av hele ditt hjerte? Tror den blir rimelig pissredd da.

 

edit: Skriveflie

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar

Satan dokker e dom i haue som skal bruke skytevåpen mot katter, det e nokka av det feigeste som er og tyder på et mindreutviklet individ. Da kan man heller lege kabel i katta sin hage...

 

Men til trådstarter, krev at katteeieren annlegger en slags sandkasse i hagen til katten. for katter liker å grave ned bæsjen sin. Så katten foretrekker å drite der en i hagen din.

Lenke til kommentar

Alle desse luriuma som du kan legge ut har eg liten tru på. Noko som kan virke er å sprute vatn på katta når den nærmar seg. Kattar er hatar vatn. Vannpistol blir bl.a. brukt i katteoppdragelse for å lære kattar å halde seg ute frå enkelte rom f.eks.

 

Vannpistol kan vel heller ikkje seiast å vere dyremisshandling, noko som diverse metodar beskreve ovanfor heilt klart er. Diverre er straffa for dyremisshandling alt for lav. http://www.nettavisen.no/nyheter/article2865442.ece

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Satan dokker e dom i haue som skal bruke skytevåpen mot katter, det e nokka av det feigeste som er og tyder på et mindreutviklet individ. Da kan man heller lege kabel i katta sin hage...

 

Men til trådstarter, krev at katteeieren annlegger en slags sandkasse i hagen til katten. for katter liker å grave ned bæsjen sin. Så katten foretrekker å drite der en i hagen din.

 

En polerdott merker du nesten ikke på 20m så det er ikke værre. Den går knapt forbi 30m før den treffer bakken. På 20m må du sikte nesten 2cm over for og treffe og da er det ikke værre enn og kaste en ert på den.

 

Men jeg har blitt plaget i snart 15år så jeg vet at poleringsdott skremmer godt. Har selv testet kraften og den er langt under hva som er skadelig og den gir ikke blåmerker eller langvaring skade. Bare ikke skyt i nærheten av hodet helst bakparten eller brystet.

Lenke til kommentar

Håper du vet at du kan anmeldes for dette William?

 

Hadde dette vært min katt, eller om du var min nabo skulle jeg anmeldt deg på flekken jamfør brudd på dyrevernloven §14a, som sier at det er forbudt å, "utøve vold mot dyr", samt brudd på dyrevernloven §3, generelt om behandling av dyr, som sier; "dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger.".

 

Om dette er skadelig, gjør vondt eller ei er revnende likegyldig. Hva om du hadde truffet øyet, tinning, hode eller andre sensitive områder på dyret? Dette kunne gjort dyret skadelidende og i verst fall vært fatalt for katten.

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Har skutt med rifle i noen år men som katteeiger så er du selv ansvsrlig hvis katten skader eiendom som har skjedd med meg lenge både dyre trær som jeg har plantet har blitt klort i stykker og så dødd kort tid etter. Også husvegg, bil, moped mye av det jeg eier har kattene skadet/ødelagt dette er bare noen få av tingene de har funnet på. Selv hunden har blitt klort og noen av kattene er så sabla aggresive om våren at de følger etter meg når jeg går tur i nabolaget med hunden. Polerdottene brukte jeg for lenge siden. Ikke nå lenger siden jeg har ikke mange ufrivillige kattebesøk lenger etter bruken av eddik, appelsinskall, polerdotter og kattejager.

 

De to sistnevnte fungerer bra hvis du ikke skal sette opp et strømgjerde som tar mye strøm.

 

Må selvfølgelig ikke glemme all lorten som de strør over alt og

alle dyrene de dreper for morroskyld.

 

Så selv syns jeg de er noen utspekulerte jævler som skulle hatt båndtvang som hunder.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjære ok67. Jeg forstår at å selv ha en katt fungerer bra for å holde andre katter unna egne bed, men for meg blir dette omtrent like dumt som ...

 

...å bli med i Jehovas vitner bare for at de skal slutte å mase på døren.

Dette er feil, om ikke Jehovas vitner driter på plenen din da.

Lenke til kommentar

Håper du vet at du kan anmeldes for dette William?

 

Hadde dette vært min katt, eller om du var min nabo skulle jeg anmeldt deg på flekken jamfør brudd på dyrevernloven §14a, som sier at det er forbudt å, "utøve vold mot dyr", samt brudd på dyrevernloven §3, generelt om behandling av dyr, som sier; "dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger.".

 

Om dette er skadelig, gjør vondt eller ei er revnende likegyldig. Hva om du hadde truffet øyet, tinning, hode eller andre sensitive områder på dyret? Dette kunne gjort dyret skadelidende og i verst fall vært fatalt for katten.

 

e: korreksjon

 

Skulle gått an å anmelde naboene for all dritten som ligger rundt omkring.

Lenke til kommentar

Kjære ok67. Jeg forstår at å selv ha en katt fungerer bra for å holde andre katter unna egne bed, men for meg blir dette omtrent like dumt som ...

 

...å bli med i Jehovas vitner bare for at de skal slutte å mase på døren.

Dette er feil, om ikke Jehovas vitner driter på plenen din da.

Tanken bak gjelder vel ganske generelt. Å gjøre noe du absolutt ikke ønsker kun for å unngå en annen pest. En pest som gjentar seg til stadighet uten at du kan sette foten skikkelig ned uten å bli sett på som psykopat. Helt grei sammenligning i min verden. Sorry.

 

Kan nevne at jeg aldri i verden ville skaffet meg katt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...