Gå til innhold

Nabo-katter driter overe hele eiendommen.


Anbefalte innlegg

Kattene til naboene våre driter rundt omkring hele huset, igår fant vi en stor ***** rett forran døra , på dørmatta.

 

Er det noe vi kan gjøre, som ikke er FOR drastisk for å få kattene til å holde seg unna? Jeg vil ikke forgifte dem eller noe, blir for mye trøbbel, men dette har foregått i flere år og jeg må finne på noe.

 

Har noen hatt et liknende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drep dem?

 

På et mer seriøst plan, hvis du kommer over kattene mens de driter på utsiden, så finn fram en bøtte med vann og kast over dem. Bør vel bli redde nok til å ikke komme tilbake da.

 

Helt seriøst: Jeg oppfordrer ikke til dyreplageri, nei.

Er vel strengt tatt ikke mye man kan gjøre hvis man vil unngå såkalt "dyreplageri" (selv om det jeg har beskrevet ikke er det.)

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Bruker denne selv, etter katten har dritt så lokker jeg den bort til meg med kattemat. Derreter fester jeg denne kattebæreren og gir katten tilbake til eieren. Og jeg lover det at de kattene ikke blir sluppet ut av huset til eieren engang etterpå!

cat-carrier.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste om noe lignende en gang i Vi Menn (?) for noen år siden om en mann med samme problem - nabokatta som pissa på alt han eide, og begeret rant over da den pissa ut tursekken hans. Så han begynte etterhvert å pisse i en 10-litersbøtte i garasjen hver gang han måtte sitt. Når den så var full og stinka piss, kasta han pisset på katta og den kom aldri tilbake. God plan.

Lenke til kommentar

Det er bare en løsning på dette problemet slik jeg ser det, og det er båndtvang for katter.

 

Det tragiske oppi det hele er at katter sjelden driter i sin egen hage. Jeg tror dette henger sammen med en "sjette sans" som katter har. Derfor ønsker jeg å presentere et tankeeksperiment for å kjøre tråden fullstendig ut av sitt spor.

 

Tenk deg at du har et rom med 10 mennesker som sitter passive i hver sin stol. 9 av dem er glade normale mennesker som synes katter er pene. Den siste er en allergiker med en nærmest kvalmende forhold til katt hvor han frykter dem og hater dem på samme tid. Hvem vil katten (først) oppsøke hvis alle er passive og katten blir plassert midt mellom dem? Jeg tror han stakkaren, og dette tror jeg også er grunnen til at katter driter i alle andres hager enn sin egen, fordi de er utavdethelvete utspekulerte.

Lenke til kommentar

Tenk deg at du har et rom med 10 mennesker som sitter passive i hver sin stol. 9 av dem er glade normale mennesker som synes katter er pene. Den siste er en allergiker med en nærmest kvalmende forhold til katt hvor han frykter dem og hater dem på samme tid. Hvem vil katten (først) oppsøke hvis alle er passive og katten blir plassert midt mellom dem? Jeg tror han stakkaren, og dette tror jeg også er grunnen til at katter driter i alle andres hager enn sin egen, fordi de er utavdethelvete utspekulerte.

Veit du hvorfor de ofte går til allergikeren? En som er allergisk vil gjerne myse som en reaksjon og dette ser katter på som tegn til kos.

 

Et tips til katteeiere er rett og slett kattesandkasse når man bor tett innpå andre

Lenke til kommentar

ok67: Du virker som et flott menneske som bryr deg masse om folka rundt deg. Jeg satser på at du kødder, hvis ikke har jeg en dårlig nyhet om holdningene dine.

 

Mad Wolf: Tankeeksperimentet gikk ut på at alle var FULLSTENDIG passive/likegyldige, og jeg mener fremdeles at katten vil gå til allergikeren.

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

He He, for å vera litt alvorleg. Om du har katt sjølv så vil den stort sett holda andre kattar borte. Om du i tillegg tilrettelegg med ein stad der din eigen katt kan gjera frå seg så er det ikkje lengre noko problem.

 

Etter at vi fekk oss katt sjølv er det vorte mindre katteskit i blomsterbeddet, vår eigen katt gjer nok diverse der, men tidlegare var det mange kattar i nabolaget som kom hit og la kabel, no er det kun vår eigen som gjer det, då han jagar vekk andre kattar. Men eg ser det etter at snøen har gått om våren så finn me diverse sport etter aktivitet ila. vinteren.

 

Ellers så burde alle hannkattar (som ikkje skal settast i avl) kastrerast, då blir dei langt meir heimekjære og held seg kun rundt huset, samstundes som dei jagar vekk andre kattar. Hannkattar som ikkje er kastrerte rek mykje og skit og ikkje minst mig over alt.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Hagebutikkar har diverse middel som skal halda kattar vekke frå bl.a. blomsterbedd. Vi prøvde eit som heiter "Katt deg vekk" før vi fekk oss katt sjølv, for å holde nabokattane vekk frå blomsterbeddet, skal ikkje påstå at det var ein suksess. Så vår konklusjon så langt er at det beste middelet for å halda nabokattane vekke frå vår eigedom er å ha katt sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...