asad Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Kattene til naboene våre driter rundt omkring hele huset, igår fant vi en stor ***** rett forran døra , på dørmatta. Er det noe vi kan gjøre, som ikke er FOR drastisk for å få kattene til å holde seg unna? Jeg vil ikke forgifte dem eller noe, blir for mye trøbbel, men dette har foregått i flere år og jeg må finne på noe. Har noen hatt et liknende problem? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Du kan starte med å fortelle det til eierne av kattene. Vet ikke om de kan gjøre noe konkret med det, men er veldig greit om de vet om problemet. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Gjerde inn eiendommen er ett alternativ, "musejager" som du får kjøpt på clasohlson er et annet. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Du kan jo prøve dette Er en del råd her også Endret 14. mars 2010 av arjato Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei. Prøv appelsinskall. Er det noe de ikke klarer, så er det lukten av det. Eller du kan legge strøm i dørmatten.. :!: Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Drep dem? På et mer seriøst plan, hvis du kommer over kattene mens de driter på utsiden, så finn fram en bøtte med vann og kast over dem. Bør vel bli redde nok til å ikke komme tilbake da. Helt seriøst: Jeg oppfordrer ikke til dyreplageri, nei. Er vel strengt tatt ikke mye man kan gjøre hvis man vil unngå såkalt "dyreplageri" (selv om det jeg har beskrevet ikke er det.) Endret 14. mars 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Khani Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Kattejager er et godt alternativ. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Edikk for faen.. Tøm edikk rundt, og kattjævlene nærmer seg ikke, jeg lover deg! Endret 15. mars 2010 av Piniz Lenke til kommentar
MtnDew Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Bruker denne selv, etter katten har dritt så lokker jeg den bort til meg med kattemat. Derreter fester jeg denne kattebæreren og gir katten tilbake til eieren. Og jeg lover det at de kattene ikke blir sluppet ut av huset til eieren engang etterpå! 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 et serdeles useriøst svar og svar på denne er fjernet fra tråden. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Leste om noe lignende en gang i Vi Menn (?) for noen år siden om en mann med samme problem - nabokatta som pissa på alt han eide, og begeret rant over da den pissa ut tursekken hans. Så han begynte etterhvert å pisse i en 10-litersbøtte i garasjen hver gang han måtte sitt. Når den så var full og stinka piss, kasta han pisset på katta og den kom aldri tilbake. God plan. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er bare en løsning på dette problemet slik jeg ser det, og det er båndtvang for katter. Det tragiske oppi det hele er at katter sjelden driter i sin egen hage. Jeg tror dette henger sammen med en "sjette sans" som katter har. Derfor ønsker jeg å presentere et tankeeksperiment for å kjøre tråden fullstendig ut av sitt spor. Tenk deg at du har et rom med 10 mennesker som sitter passive i hver sin stol. 9 av dem er glade normale mennesker som synes katter er pene. Den siste er en allergiker med en nærmest kvalmende forhold til katt hvor han frykter dem og hater dem på samme tid. Hvem vil katten (først) oppsøke hvis alle er passive og katten blir plassert midt mellom dem? Jeg tror han stakkaren, og dette tror jeg også er grunnen til at katter driter i alle andres hager enn sin egen, fordi de er utavdethelvete utspekulerte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 klager du over kattene mine? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Tenk deg at du har et rom med 10 mennesker som sitter passive i hver sin stol. 9 av dem er glade normale mennesker som synes katter er pene. Den siste er en allergiker med en nærmest kvalmende forhold til katt hvor han frykter dem og hater dem på samme tid. Hvem vil katten (først) oppsøke hvis alle er passive og katten blir plassert midt mellom dem? Jeg tror han stakkaren, og dette tror jeg også er grunnen til at katter driter i alle andres hager enn sin egen, fordi de er utavdethelvete utspekulerte. Veit du hvorfor de ofte går til allergikeren? En som er allergisk vil gjerne myse som en reaksjon og dette ser katter på som tegn til kos. Et tips til katteeiere er rett og slett kattesandkasse når man bor tett innpå andre Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Om du har katt sjølv så vil den jage vekk andre kattar frå eigendomen, samtidig som han/ho går bort til naboen for å legge kabel. Problemet løyst. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) ok67: Du virker som et flott menneske som bryr deg masse om folka rundt deg. Jeg satser på at du kødder, hvis ikke har jeg en dårlig nyhet om holdningene dine. Mad Wolf: Tankeeksperimentet gikk ut på at alle var FULLSTENDIG passive/likegyldige, og jeg mener fremdeles at katten vil gå til allergikeren. Endret 20. mars 2010 av Sinnsyk asylaspirant Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) He He, for å vera litt alvorleg. Om du har katt sjølv så vil den stort sett holda andre kattar borte. Om du i tillegg tilrettelegg med ein stad der din eigen katt kan gjera frå seg så er det ikkje lengre noko problem. Etter at vi fekk oss katt sjølv er det vorte mindre katteskit i blomsterbeddet, vår eigen katt gjer nok diverse der, men tidlegare var det mange kattar i nabolaget som kom hit og la kabel, no er det kun vår eigen som gjer det, då han jagar vekk andre kattar. Men eg ser det etter at snøen har gått om våren så finn me diverse sport etter aktivitet ila. vinteren. Ellers så burde alle hannkattar (som ikkje skal settast i avl) kastrerast, då blir dei langt meir heimekjære og held seg kun rundt huset, samstundes som dei jagar vekk andre kattar. Hannkattar som ikkje er kastrerte rek mykje og skit og ikkje minst mig over alt. Endret 20. mars 2010 av ok67 Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 mange gode tips folkens. Skal prøve flere av tipsa ders, dvs, de som ikke inneholder drap og diverse Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hagebutikkar har diverse middel som skal halda kattar vekke frå bl.a. blomsterbedd. Vi prøvde eit som heiter "Katt deg vekk" før vi fekk oss katt sjølv, for å holde nabokattane vekk frå blomsterbeddet, skal ikkje påstå at det var ein suksess. Så vår konklusjon så langt er at det beste middelet for å halda nabokattane vekke frå vår eigedom er å ha katt sjølv. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Kjære ok67. Jeg forstår at å selv ha en katt fungerer bra for å holde andre katter unna egne bed, men for meg blir dette omtrent like dumt som ... ...å bli med i Jehovas vitner bare for at de skal slutte å mase på døren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå