Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klumper under huden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har fått en del litt rare klumper under huden den siste tiden, i tillegg til en som jeg har hatt en stund. Noen kaller dette for kviser, kanskje noen av dem er det, men denne ene har jeg hatt der i noen månder. Antallet er rundt 5 i ansiktet og noen på ryggen. De er ganske harde og noen av de gjør vondt om de klemmes på. Kunne godt trodd på at de var kviser, men jeg tviler siden jeg har hatt en av dem lenge, men nå kommer det plutselig flere...

Noen ide om hva dette er og hvordan jeg kan fjerne dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter disse klumpene helt fast i huden eller kan du bikke litt på dem? Mest sannsynelig tar jeg helt feil, men slik du beskriver dem så minner det om genfeilen Nevrofibromatose type 1. Hvis du i tillegg har noen litt store føflekker med en farge som minner om Café au lait og flekker i armhulen, er dette også tegn som peker mot NF1.

Hvis NF1 er tilfellet, ta det med ro. Kulene er i så fall helt harmløse i seg selv og lar seg fjerne i de aller fleste tilfeller, og om du er i tenårene er det denne tiden disse såkalte fibromene dukker opp. Og om du har hatt denne genfeilen ubemerket frem til nå vil du neppe ha noe problem med den. Men som Akkla sier, oppsøk lege, så er du sikker.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...