AVandelay Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei. Jeg sliter med at PCn min ofte "fryser" eller får en blåskjerm ("Dumping physical memory"). Dette har pågått i varierende hyppighet noen måneder nå.. Ved juletider kjøpte jeg 4 GB ny ram og kastet den gamle brikka.. Sjekket temperatur på CPU i bios i stad.. Den lå på 93 grader. Vet ikke om det har noen sammenheng med at den "fryser" jeg, men innbiller meg dette er litt i overkant varmt. Noen ide til hva som er galt og hva jeg burde gjøre? CPU: Intel Q6600 @ 2.40 GHz RAM: 4 GB OS: Win 7 Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har du stock kjøler? Om du har det er det stor kjangse for at den har løsnet. Da feste systemet på den er noe vrient Og er vell rundt 90grader maskinen slår seg av ja Lenke til kommentar
AVandelay Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Det er jeg usikker på. Vet ikke helt hva det er. Hvordan finner jeg ut av det? Denne har jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169&view=detailed#ProductTabs Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Sånn ser den ut. Om du tar av side panelet på kabinettet ditt så sitter denne midt på hovedkortet ditt. Denne skal du nesten ikke kunne flytte på om den er montert riktig Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hadde rundt 90 grader på CPU for en stund siden... -viste seg at viften på PSU stod kubb fast. Kjøpte ny og større PSU, og nå er temperaturen på behagelige 50 grader Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Festene på Intel stock kjøleren har også en tendens til å gi opp over tid også. Så det er i de fleste tilfeller anbefalt å handle en annen type kjøler enn pushpin og bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå