Applebee Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Gikk over fra W7 RC til Fullversjonen for et par uker siden, og da fikk jeg jo selfølgelig problemer. Altså, PC' en starter, og jeg kommer meg inn i Windows. Men, jeg ser ingenting i oppstartsprosessen, så om det skulle være noe galt med PC'en min, evt at jeg må reformatere og installere windows på nytt så er det litt ugunstig. Også får jeg ikke gjort noe fornuftig i bois heller uten bilde. Problemet løser seg om jeg bytter skjermkort, men mitt skjermkort fungerte bare fint på RC'en av W7. Har også prøvd å installere nye drivere (Forceware), men problemet er der ennå =/ Hardware: Asus P5E3 Intel Q6600 @ 2,4ghz Nvidia 9800Gx2 2gb DDR3 ram (OCZ) Intel Q6600 @ 2,4ghz Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvilken type kontakt fra pc til skjerm? Dette skjer med meg om jeg bruker HDMI på 295GTX Helt svart til jeg skal logge inn. Får ikke sett post /bios /endret noen ting før jeg setter i DVI-D Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Hm, bruker DVI til skjermen, men kan vel alltids skaffe meg en HDMI-DVI adapter og teste ut? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har selv opplevd dette med et gammelt surt radeon 9200pro kort, måtte bruke vga for å få bilde i bios. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ved oppstart kan du prøve å trykke på knappen Pause | Break , i noen tilfeller trenger skjermen litt ekstra tid på å hente seg inn, du kan også prøve å slå av / på skjermen mens pcen er i pause modus. Lenke til kommentar
Blodkjeft Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg opplevde noe lignende da jeg fikk ny skjerm på garanti. På den gamle skjermen brukte jeg DVI, men hvis jeg bruker DVI på garantiskjermen får jeg ikke noe bilde før Windows (problematisk siden jeg da ikke får tilgang til Ubuntu). Løsningen for min del ble å bruke D-Sub (DVI -> D-Sub adapter på skjermkortet). Prøvde både reformatering og forskjellige harddisker. Har enda ikke fått rotet meg til å finne en annen PC å teste skjermen på, så vet ikke om det er skjerm- eller skjermkortfeil for min del. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Takker for svar Skal prøve å bruke en annen utgang, og den Pause | Break knappen neste gang jeg slår på PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå