Gå til innhold

Lading av mobil via PC


Anbefalte innlegg

Sitter å kjeder meg litt, og tenkte over at det kanskje hadde vært smart med en innebygd lader til mobilen min på pcn. At jeg mekker litt på laderkabelen og får kobla den på en molex kontakt. Nå har jeg ikke ladern liggendes her, og jeg orker ikke å gå opp for å sjekke hvor mange volts den har i output, men siden man kan lade en mobil i bilen (som er 12v.), da burde man klare å lade en mobil via PC'n.

Noen forslag om hvordan jeg kan gjøre det?

 

Har en Nokia 3310 :oops: (skal kjøpe ny snart, bare sånn at dere vet det :p).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp deg en USB lader..Finnes sånne som bare plugges inn i USB porten og andre enden inn i mobilen..Enkelt og greit. :)

 

Jada.. Men jeg har ikke lyst å bruke penger på det. Tenkte å fikse litt på laderen jeg har nå, og klare å koble den på pcn.

 

Så funker det ikke da, og du har ødelagt en helt fin Nokia lader. Then what? Da må du ut å kjøpe en ny lader i stedet for å bruke en hundrelapp eller to på en USB versjon, som faktisk funker. :roll:

Lenke til kommentar

Så funker det ikke da, og du har ødelagt en helt fin Nokia lader. Then what? Da må du ut å kjøpe en ny lader i stedet for å bruke en hundrelapp eller to på en USB versjon, som faktisk funker. :roll:

 

Nope :woot: Fordi hvis du leser godt på det første innlegget, så er det snakk om en 3310 mobil, noe som suger sikkerlig, og dermed ikke så farlig at man ødlegger en lader. Ellers hadde jeg sikkert ikke gjort det. Men det er vel ikke mye å ødlegge tror jeg. Det er vel en svart og en rød ledning som gjemmer seg under beskyttelsen til lader'n.

Lenke til kommentar

Ja ja, vet at du har en 3310 (temmelig hardt behandet er den også) men det er da ingen grunn til å ødlegge en lader som funker helt fint? Bare for at du skal slippe og gå litt rundt for å lade telefonen :wink:

Men, hvis du er så misfornøyd med din mobil så anbefaler jeg deg å kjøpe samme som meg. :woot:

Men men, du skal vel ha lik som Erik antar jeg.. :shrug:

Lenke til kommentar
Ja ja, vet at du har en 3310 (temmelig hardt behandet er den også) men det er da ingen grunn til å ødlegge en lader som funker helt fint? Bare for at du skal slippe og gå litt rundt for å lade telefonen :wink:

Men, hvis du er så misfornøyd med din mobil så anbefaler jeg deg å kjøpe samme som meg. :woot:

Men men, du skal vel ha lik som Erik antar jeg.. :shrug:

 

1. En Nokia 3310 fortjener ikke å bli godt behandla. Den lever sånn halveis enda etter alle fallene.

2. Ingen vits å ha en lader til en mobil jeg uansett skal bytte ut. Og hvem trenger 2 ladere? (Hvis jeg skulle ha gitt den til noen).

3. Jepp, kommer til å kjøpe den som Erik har jah. :wink:

Lenke til kommentar

Hvis du vet litt om elektronikk så kan du trolig få det til ved å fjerne transformator og likeretter på laderen slik at bare ladekretsen er igjen. Da skulle det bare være igjen spenningsregulator og noen kondensatorer.

Så kan du hente såenning fra usb.

 

Hvis det ikke er spenningsregulering på kretsen ( noe som du bør skjekke før du slakter den) så er det eneste du kan bruke på kretsen ledningen mer plug.

 

Da kan du nesten like godt gå på Clas Ohlson eller Biltema å handle billader for prisen på deler blir nesten like høy.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Hva om du kobler noe feil inne i data'en din, så kortslutter hele skiten!!!

(du skal sikkert ikke koble via hovedkortet, men likevel. Sikkert et eller annet som kan gå galt  :yes: )

lol :p

hvis man ikke tør å mekke litt inni pc'en har man ingenting på overklokking.no å gjøre :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...