Snipper Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei Har en Synology med to harddisker jeg skal sette opp i raid 1. Da jeg opprettet volum på harddiskene så ble standard type på volumet. I faq-en på Synologyen står dette om type "standard" og "raid 1": Standard*: optimerer volumstørrelsen ved kombinering av harddisker med forskjellige størrelser. Hvis volumet består av to eller flere harddisker, sikres dataintegriteten hvis en av harddiskene bryter sammen. RAID 1*: kombinerer 2-4 harddisker for å bygge et volum. Systemet vil skrive identiske data til hver harddisk samtidig, slik at dataintegriteten sikres hvis minst én disk er i orden. Tilgjengelig volumkapasitet er lik kapasiteten til den minste av harddiskene I og med at mine harddisker er like store så er det samme om jeg da har type standard eller raid 1? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Tipper standard bare er spanning, og dermed ingen form for sikkerhet. Teksten du quoter sier strengt tatt det motsatte, men jeg tipper det er oversettelsesfeil eller marketing tøys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå