Gå til innhold

Test: Keysonic KSK-6001ULEX

Anbefalte innlegg

uten krokkodilletaster er det så godt som ubrukelig til programmering. :hmm:

De fleste som driver med programmering på heltid bruker engelsk tastatur med engelsk oppsett eller dvorak :)

Den må du forklare :D

En god del av tegnene du bruker er lett tigjengelig ved bruk av engelsk tastatur ettersom du slipper å danse rundt på tastaturet med shift og altgr kobinasjoner for å nå dem. Det å holde shift+, for å få ; blir fort ganske irriterende isteden for å bare presse 'ø' for å få samme resultat. Tilsvarende for ", <>, ', {}, [] som vanligvis ligger oppe ved tallinja eller nede til høyre under lillefingeren :p. Det blir rett og slett bare mye mer effektivt, særlig hvis du skriver touch, dvorak bruker jeg ikke selv, men jeg har ett sett som er delt i to hvor du får tak i samtlige bokstaver og karakterer uten å måtte holde shift eller altgr. Var det svar nok :p?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig at de fleste fremdeles bruker norsk Qwerty av vane. Selv synes jeg det er greiere med et fysisk britisk tastatur for grunnene grusisalaten nevner, i tillegg til at $ er tilgjengelig fra shift i stedet for alt gr (driver litt med PHP selv, og $ er brukt for å initialisere eller kalle en variabel). Har to tastaturlayout i Windows, så hvis jeg vil skrive norske tegn, skifter jeg bare til norsk layout og bruker ;: '@ og [{-tastene til dem. Mye mer effektivt for min del, i hvert fall, og jeg er sikker på at mange ville ha byttet hvis de hadde prøvd et britisk tastatur i en uke (slik at de kan ble vant med det.)

Er det noen som har peiling på en enkel måte å skifte mellom layouts i Linux slik som i Windows, forresten? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...