Gjest woah Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 hei! Jeg har lagt merke til i mange år at det er noe galt med hjertet mitt, virker det som i allefall. Jeg er 19 år, og helt fra 14 års alderen og kanskje tidligere har jeg hatt en slags form for anfall. Enten om jeg trener eller ser på tv kan hjertet mitt plutselig helt ut av det blå slå helt sinnsykt raskt. Dette er altså ikke stigende puls, men den går helt plutselig opp på et veldig høyt nivå. Vennene mine har kjent på pulsen min når jeg har fått slike "anfall", og de har aldri opplevd noe lignende. Når jeg får disse anfallene føler jeg meg ganske uvell, så jeg bruker å sette meg ned. Brukte ofte å få det da jeg spilte fotball, og da måtte jeg bare stoppe opp midt i kampen for å vente til det roet seg ned igjen. Jeg har også veldig ofte feilslag, eller at hjertet hopper over slag. Noen ganger kan jeg få rundt 5-10 feilslag i minuttet, og det føles virkelig ikke bra. Jeg vet at feilslag er vanlig, men når jeg får rundt 5-10 feilslag i løpet av et minutt så virker det ikke så vanlig spør du meg. Hadde vært herlig om noen svarte, og kanskje vet hva dette er og hva det kommer av. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hjerteproblemer: Ta kontakt med fastlegen din og ikke et diskusjonsforum. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 tror nok du bør hute deg til legen som b-real sier. det har gått bra så lenge men når/om ting blir værre så står du der med skjegget i postkassa mens gata blir oversvømt av dritt. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Som de andre sier. Det her er noe som virker alt for alvorlig til at vi på forumet skal komme fram til noen løsning. Det du opplever er IKKE normalt, og du er nødt til å komme deg til legen. Lenke til kommentar
sake Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har hatt noe veldig lignende det du skriver om her. Jeg fikk ekstremt høy puls i perioder. Drakk jeg kaffe, spiste noe med sukker eller noe tok det helt av. Det varte i ca 2 uker hos meg med perioder hvor pulsen var altfor høy før jeg reiste og sjekket det. Viste seg at hjertet hadde kommet ut av rytmen, dvs det slo ikke riktig. Så det hoppet over slag eller noe. Endte hvertfall med at jeg tok en ukes sykemelding, gikk på blodfortynnende medisin i 14 dager og ble helt frisk igjen. Legen sa den gangen at det var sånn som kunne skje hvem som helst og det var helt tilfeldig. Jeg måtte og holde meg unna kaffe, sukker, visse typer frukt&grønt i noen uker. Ble helt frisk etterpå så det var ikke noe alvorlig for mitt tilfelle. Legen nevnte og at hvis ikke medisinen fungerte så måtte jeg få elektrosjokklignende behandling men det slapp jeg. Men som de andre sier, sjekk med legen din. Hjerteproblemer er ikke noe man bør ta lett på. Lenke til kommentar
Gjest Retard Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det du beskriver har jeg også opplevd. En økt hjerterytme som kommer helt uten videre og gir seg etter et "anfall" på en time. Har også hatt uregelmessige hjerteslag, hvor det føles som hjertet hopper over et slag eller to. Jeg gikk til legen og fikk en full sjekk av hjertet med ultralyd, holtermonitor og en slange ned halsen. Det viste seg at jeg hadde noe som kalles bicuspid aortaklaff. Og det vil si at jeg "mangler" en klaff i utgangen/inngangen av hovedpulsåren. En medfødt feil som visstnok er relativt normal, men kan være nødvendig å operere om noen år. Men jeg lever livet som normalt uten medisiner. Gå til legen du. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Vel, jeg er hjerteoperert og har sånne anfall innimellom, men noen ganger gjør det bare sinnsykt vondt også, må legge meg å prøve å ikke skrike. Men DU som aldri har sjekka det, må gå til lege, i morgen. hjerte er ikke til å spøke med^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå