Vektarm Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 satt ved pcen med hodetelefonene på meg nylig, og så fikk jeg plutselig inn lyd av en fyr som satt og sang. var veldig rart. jeg satt og lyttet i flere minutter. han sang litt, tastet litt osv. og så ble lyden borte. er det vanlig at man plutselig kan få inn lyd av andre? Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Popup vindu nei var ikke det. jeg gjorde ingenting på pcen, bare satt der med telefonene på meg. plutselig hører jeg en fyr. var ikke reklame eller noe sånt, det var akkurat som å tyvlytte på en fyr. han satt og sang litt, tastet litt osv. jeg må ha hørt han via en mikrofon.. rart Endret 14. mars 2010 av Vektarm Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Nei, det er ikke vanlig at man bare får inn lyd av andre på PCen. Men jeg har hørt om folk som har fått inn radioen gjennom stekeplatene på komfyren. Jeg kaster meg på teorien om popup vidu. Det har hent meg flere ganger. Eller kanskje MSN, Skype, noe som bruker lyd. Hvilke programmer har du oppe? Endret 14. mars 2010 av hernil Fjernet off topic Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har ryddet litt opp i tråden og ett innlegg er redigert og ett ble slettet. Kommentarer på moderering tas på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Veit ikkje heilt med headset, men mine høgtalarar plukkar opp eit radiosignal med aust-europeisk språk på. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Veit ikkje heilt med headset, men mine høgtalarar plukkar opp eit radiosignal med aust-europeisk språk på. ah interessant. det jeg plukket opp var ikke radio, var bare lyden av en fyr som satt foran pcen sin og tastet og sang litt til musikk. forklare det den som kæn Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Kanskje du hadde Ventrilo oppe? Programmet kan snike seg ned på verktøylinjen og skjule seg helt. Hvis du ikke har Ventrilo eller ikke vet hva det er, så kan du naturligvis bare overse dette. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Neste gang åpner du Volum mixer og ser hva det er som lager lyden Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Dette var merkelige greier, det høres ut som om at du har fått inn en random fyr som sitter med sin PC. Dette har jeg ikke noe godt svar på. Men jeg har et svar på det svelemoe beskriver. Faktisk er det ikke så uvanlig heller. Først og fremst er det ikke høytalerene som mottar signalet, men sansynligvis signalkabler eller forsterkeren. Kablene eller kretsene i forsterkeren vil da fungere som en antenne og en radiomottaker/forsterker. Dette skjer oftest når forholdene er gunstige for å ta inn sendinger via mellombølgebåndet ((AM) (brukes fortsatt i en del fattigere land pga. rekkevidde), disse forholdene er helst til stede om natten. Enkelt forklart "hopper" radiobølgene imellom ionosfæren og jorden (kalles "skip" på fagspråket). Nøyaktig hvordan det har seg at du kan høre en AM-sendig er jeg ikke helt sikker på, men jeg har en anelse om at det er pga. moduleringen som benyttes. Endret 14. mars 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Dette var merkelige greier, det høres ut som om at du har fått inn en random fyr som sitter med sin PC. Dette har jeg ikke noe godt svar på. Men jeg har et svar på det svelemoe beskriver. Faktisk er det ikke så uvanlig heller. Først og fremst er det ikke høytalerene som mottar signalet, men sansynligvis signalkabler eller forsterkeren. Kablene eller kretsene i forsterkeren vil da fungere som en antenne og en radiomottaker/forsterker. Dette skjer oftest når forholdene er gunstige for å ta inn sendinger via mellombølgebåndet ((AM) (brukes fortsatt i en del fattigere land pga. rekkevidde), disse forholdene er helst til stede om natten. Enkelt forklart "hopper" radiobølgene imellom ionosfæren og jorden (kalles "skip" på fagspråket). Nøyaktig hvordan det har seg at du kan høre en AM-sendig er jeg ikke helt sikker på, men jeg har en anelse om at det er pga. moduleringen som benyttes. ah kanskje det er slik ja. har ikke opplevd det før, og det varte noen minutter bare. var så rart å høre på. han satt og sang til en sang av beyonce hehe. men betyr dette at så lenge man har mikrofon påkoblet pcen, så kan folk bevisst og ubevisst koble seg innpå? Endret 14. mars 2010 av Vektarm Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Om han har en FM-sändare inkopplad i datorn är det fullt möjligt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Om han har en FM-sändare inkopplad i datorn är det fullt möjligt. Nei, vanlige fm-sendere for hjemmebruk har veldig kort rekkevidde, noe kraftigere er ulovlig. Dessuten må senderen være stillt inn på å ta i mot mikrofonen som kilde osv. Ikke akkuratt noe som skjer av seg selv. Høytalere tar i mot AM-signaler fordi høytalerkablene ofte er i en perfekt lengde i forhold til bølgelengden på am-sendinger. Dette kunne vel også i teorien skjedd i et headset med riktig kablelengde, men det er ikke veldig sannsynlig, mer sannsynlig, det som er mer sannsynlig er vel at du hadde oppe msn, og noen du kjenner på msn kom klarte å sende deg en ufrivillig talemelding (om man trykker på F2 i en msn samtale og så alt-tabber, så kan litt av hvert skje). Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Om han har en FM-sändare inkopplad i datorn är det fullt möjligt. Nei, vanlige fm-sendere for hjemmebruk har veldig kort rekkevidde, noe kraftigere er ulovlig. Dessuten må senderen være stillt inn på å ta i mot mikrofonen som kilde osv. Ikke akkuratt noe som skjer av seg selv. Høytalere tar i mot AM-signaler fordi høytalerkablene ofte er i en perfekt lengde i forhold til bølgelengden på am-sendinger. Dette kunne vel også i teorien skjedd i et headset med riktig kablelengde, men det er ikke veldig sannsynlig, mer sannsynlig, det som er mer sannsynlig er vel at du hadde oppe msn, og noen du kjenner på msn kom klarte å sende deg en ufrivillig talemelding (om man trykker på F2 i en msn samtale og så alt-tabber, så kan litt av hvert skje). hadde sikkert msn oppe, men jeg har bare 1 mann lagret der, og det var ihvertfall ikke han jeg hørte. begynner å bli litt mystisk hele greia.. ingen som klarer å forklare hva som skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå