Gå til innhold

Ny stasjonær gamingpc, men hvilken ?

Anbefalte innlegg

Hey, jeg skal ha ny pc, en stasjonær gamingpc, men siden jeg ikke har særlig med erfaring med pc, trenger jeg litt hjelp.

Maksprisen er rundt 10 000kr, og den skal kunne kjøre de nyeste spillene, som Bad Company 2, og Modern Warfare 2.

Jeg har også funnet 2 pcer som jeg likte litt

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10158

eller

http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/PC-er/alienware-aurora-alx/pd.aspx?refid=alienware-aurora-alx&s=dhs&cs=nodhs1

skal på TG 2010, så trenger svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg kjøpte meg nettopp min første gaming-PC, og kjøpte ''Komplett gamer i30'' fra komplett

(med et litt annet oppsett en dit).

Men det som er på den PCen : http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10158

ER MER EN NOK TIL MW2 OG BF 2!

Jeg har et annet skjermkort en deg, men kameraten min har det samme som det som er på den PCen^^

OG det drar alle spill på maks !

(også crysis som er litt spesielt)

Lenke til kommentar

Kan ta en sammenligning med Komplett Gamer i30 (uten endriung i oppsett)

Kabinett: Begge gir deg gode og populære kabinetter. Faktisk er det vanskelig å kåre en vinner, valg av kabinett er i dette tilfellet definitivt ikke noen grunn til å velge den ene over den andre.

Strømforsyning: Her går nok PC i deler av med seieren, 850W er nok bedre enn 500W.

Prosessor: Her vinner Gamer i30, liten tvil om den saken. Men skal PCen i hovedsak brukes til spilling og andre enkle oppgaver som nettsurfing, musikk, video og kontoroppgaver, er ikke CPU den viktigste komponenten. Dette gjelder særlig om PCen i all hovedsak blir brukt til spilling, da er valg av skjermkort mye viktigere. Om PCen derimot skal brukes til tunge arbeidsoppgaver som eksempelvis videoredigering, vil valg av prosessor være vikitgere enn valg av skjermkort.

Hovedkort: Her blir det som å sammenligne Freia mot Nidar. Men om jeg blir tvunget til å velge, vil jeg ut fra spesifikasjoner valgt hovedkortet til PC i deler. Det enkelt grunnet at dette Gigabyte hovedkortet har nyere funksjoner som USB3.0 og SATA 6Gb/s.

DDR3 Minne: Igjen som å sammenligne Freia mot Nidar, og igjen tar PC i deler seieren. Begge minnebrikkene er på mange måter identisk, forskjellen er selvsagt merket og hovedgrunnen til seier for PC i deler CAS latency. Kingston DDR3 HyperX brikkene til PC i deler har lavere CAS latency eller CL om du vil, og generelt sett er lavere CL bedre.

Multikortleser: Dette følger ikke med i PC i deler pakken, så her får Gamer i30.

Harddisk: Nøyaktig samme harddisk blir levert på samme PCene, så...

Optisk leser/brenner: Ikke akurat den viktigste komponenten i en PC. Men om jeg skal nevne så er DVD brenneren jeg la til i PC i deler pakken av et mer annerkjent merke og har Lightscribe om du har nytte av slik funksjon.

Skjermkort: Her går PC i deler pakken av med en klar seier. -2- Radeon HD 5770 skjermkort er bedre enn -1- Radeon HD 5770 skjermkort. Faktisk rent ytelsemessigt gir 2x HD 5770 i Crossfire samme ytelse som et Radeon HD 5870 skjermkort. Dog siden 790X hovedkortet kjører i 8x8x modus under Crossfire, kan man si at 2x HD 5770 kort gir ytelse tilsvarende en plass mellom HD 5850 og HD 580 skjermkortene.

Tastatur: Smak og behag. Men jeg vil mene at Logitech G110 eller SideWinder tastaturet er mer egnet til Gaming enn Keysonic tastaturet.

Høytaler: Dette følger heller ikke med i PC i deler pakken. Dog koster Logitech OEM S-120 under hundrelappen om du har behov for høytalere.

Operativsystem: Samme Windows 7 OS du får med i Gamer i30 lagt til i PC i deler pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...