Gå til innhold

Noen helt grunnleggende spørsmål angående det å starte en hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt til å starte en hjemmeside. Har funnet ut at jeg skal bruke et webhotell (tror jeg) fra uniweb.no ( https://www.uniweb.no/webhotell/ ) Noen erfaringer med uniweb/ Noen andre forslag til server enn webhotell? Uansett, er også grønn på HTML og sånn... Noen som har et tips til en god bok som kan hjelpe meg med å lære HTML? Er det slik at jeg skal skrive hele skriptet til siden min i notatblokk, eller er det et annet programm som er smartere å bruke?

Setter pris på alle svar ;) Og latterliggjøring av dumme spørsmål :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa den notepaden og den funka fett ;) Men har et annet spørsmål også... Har planer om å legge ut tekster som er skrevet i word 2007, med tekst, punkter osv... Finnes det er program som fikser dette? Hvordan kan jeg beholde formen på teksten når jeg publiserer den på siden?

Lenke til kommentar

Det enkleste er helt klart å gjøre det med HTML og CSS. Om du lager css-klasser bassert på hva slags tekst det er snakk om, går det veldig raskt og greit. Eks

.brodtekst {
   font-size: 1.5em;
   line-height: 1.5em;
}

.ingress {
  font-weight: bold;
  font-size: 2.0em;
}

og så bare adde disse klassene i htmlen.

Lenke til kommentar

Funka fett den sida der, men har bare et problem. Nå jeg legger inn koden som jeg får blir det slik

Selve krigen

- Utløsende faktor: Frans Ferdinand myrdes av Gavrillo Princip i Sarajevo (28. juni 1914)

- Mellom sentralmaktene: Tyskland og Østerriket-Ungarn, og de allierte (ententemaktene: St.br, Frankrike, Russland osv, senere også USA pga torpederingen av hadelsskip)

- Hvorfor verdenskrig?

o Sammenheng med at koloniene støttet herrene med krigere

Jeg ønsker at det blir slik: (se vedlagt blide...)

Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få det til? :p

post-201379-1269807116,9315_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...