Gå til innhold

Har problem med windows 7 og xp

Anbefalte innlegg

Hey eg har nettopp prøvd windows 7 i 1 månde sånn ca, men no har den nett gått ut. Eg lurer på korleis eg får den tilbake til xp. Når eg går innpå pc'n no står det bare "bootmgr missing" Har prøvd å sotte in win 7 cd'n og så kjørt operativsystemet via cd, men det funka ikkje. Kva skal eg gjere :S

Endret av magga6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beskriver ikke problemet så veldig nøye.

Fjernet du for eksempel Windows xp via en formatering? Var det en RC versjon (feks 7100) du la inn og prøvde?

Har du formatert så tror jeg nok desverre at du må legge inn Xp på nytt , antar da at W7 ikke falt i smak eller at du ikke ønsker å betale for oppgraderingen akkurat nå.

Lenke til kommentar

Prøvde rc versjonen trur eg ja, og har nett kjøpt ny pc så win 7 blir dens første operativsystem. Du mener altså at eg skal bare installere win xp og så skrive in min rette nøkkel? heilt rett med det at eg ikkje gidder å betale for oppgradering no :S va ikkje så god at det treng å koste 900 kr

Endret av magga6
Lenke til kommentar

PerB har rett her, kan jo tilføye at så lenge dette er på "gammel" pc'en så kan du jo forsåvidt bare formatere disken via XP innstallasjons cd'en og legge inn Xp på en "fresh" hd.

Er det noen filer som du ønsker å få plukket ut så kan du jo koble til harddisken i den andre pcen og kopiere disse over før du setter igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...