GandUlv Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg stilte ned vcoren på min t-bird 1200 fra 1.75v til 1.65v. Etter dette sank cputempen med 4 grader. Kan prossesoren ta skade av dette, eller kan jeg stille enda mer ned? mvh. GandUlv Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 ikke still ned mer, da kan systemet bli ustabilt. hvis pc-en kjører stabilt på dette så er det ingen problem. Lenke til kommentar
GandUlv Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Maskinen er helt stabil nå. Takk for svar! mvh. GandUlv Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Prosessoren kan ikke ta skade av at du stiller ned spenningen. Systemet kan derimot bli ustabilt. Jeg ville fortsatt å stille ned spenningen for å finne ut når systemet blir ustabilt. Du sier ikke hvilket hovedkort du har på maskinen, men noen hovedkort leverer faktisk for høy spenning til prosessoren. Noe som igjen resulterer i mer varmeutvikling. Dersom du har en bra kjøler, og ønsker å overklokke, kan det derimot være en fordel å ha et slikt kort :smile: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hvilket program bruker jeg for å se hvilken spenning cpuen virkelig har? ikke si motherboard monitor nå da.. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Bruk Motherboard Monitor Eventuelt gå inn i bios på "PC health" eller tilsvarende å sjekk målt spenning. Lenke til kommentar
GandUlv Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 byggeren: Jeg har ett Asus A7V133-C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå