kompis_25 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 nå de sist dagene har jeg begynt og få merkelige firkanter som dekker hele skjermen når jeg f.eks. spiller counter strike, day of defeat, og bad company 2. noen som har en anelse hva det kommer av, har lastet ned siste driverne til skjermkortet og det hjalp ikke, rullet tilbake ett par drivere, men hjalp heller ikke. hva kan det komme av, skulle gjerne fått svar så fort dere kom på noe, for det er temmelig irriterende er forresten ett nvidia 8600 GT skjermkort jeg har firkantene er kanskje ikke lett og se på den helt svarte bakgrunnen i bildet, men tro meg, de er mye mer synlige og irriterende i spill som går i mer farger Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Skru ned oppløsning og grafikk-kvalitet, og se om de fortsatt er der. Blir de borte, er det rett og slett kraft som mangler. Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 prøvde nå og endre til minste mulige oppløsning, men det skjedde ingenting, har ikke hatt slike problemer i det hele tatt før prøvde også og kjøre furmarks stability test, og der kom det ikke slike firkanter som var forstyrrende, og det gjør jo problemet enda mer merkelig :S Lenke til kommentar
larsere Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har hørt om 8xxx kort som dør eller blir litt rare med tiden, men siden furmark funker er det jo rart.. Du har jo prøvd å oppdatere drivere og DirectX så er vel ikke noe der... Men har du klokka det veldig høyt noen gang ? Litt lesestoff: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=44204 http://www.overclock.net/nvidia-drivers-overclocking-software/320511-8600gt-artifacts-stock-speeds.html Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 jeg har ikke overklokka dette skjermkortet nå på ihvertfall 2-3måneder, og de gangene jeg har hatt det klokka så har ikke det vært snakk om en økning på mer enn ca 100 Hz (540->640) og den tiden så har jeg aldri hatt noe slikt problem. men når jeg nå sjekket så er det ikke lengre mulig og klokke kortet mitt i det hele tatt, fordi programmet jeg bruker bare resetter klokken hele tiden, + at shader clock ikke er og kunne lese ut lengre det jeg også nå har lagt merke til, er at hvis jeg drar ut strømmen fra pc'en uten og slå den av, så hender det ofte at disse firkantene ikke kommer tilbake når jeg starter opp igjen, men ved neste vanlige restart så er det de tilbake igjen. etter som jeg også har sett nå, så er faktisk de firkantene der i furmarks test likevel, er bare nesten usynlige ved høy oppløsning på testen. så jeg er bare enda mer forvirret om hva som kan være galt her nå :S Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Det du ser er artifacts. Det skyldes enten defekt minne(på skjermkort) eller at gpu blir for varm. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Stemmer det, og at feilen kommer og går er ikke helt uvanlig heller. Er du "VELDIG" heldig så kan den forsvinne av seg selv, men jeg tipper nok at du bør forbedre deg på å begrave kortet ditt eller prøve å få et nytt på reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå