Gå til innhold

Arsenal: La oss ta en titt på topp 3 sine resterende kamper!

Benbjo

Anbefalte innlegg

Det er nå 8/9 kamper igjen i PL å spille for topp 3. Chealsea og Man U har en kamp til gode på oss og vinnes disse er det 3 og 2 poeng foran oss med 8 kamper igjen å spille. La oss ta en titt på kampprogrammet:

Arsenal

Saturday, 20 March 2010 - Arsenal v West Ham, 18:30 - SPILT: RES 2-0 (Denilson, Fabregas)

67 poeng

Saturday, 27 March 2010 - Birmingham v Arsenal, 16:00

Birmingham har vært overraskende sterke denne sesongen og ligger på 8 plass. Dette er plassen foran Everton. Denne kampen blir ikke enkel, men vi skal nok stikke av med 3 poeng. I verste fall blir det 1 poeng.

70 poeng (68 poeng)

Saturday, 3 April 2010 - Arsenal v Wolverhampton, 16:00

Alt annet enn 3 poeng her er uakseptabelt. Tror vi kjører greit over Wolves på Emirates.

73 poeng (71 poeng)

Saturday, 10 April 2010 - Tottenham v Arsenal, 13:45

En av de vanskeligste kampene vi har igjen. Tror ikke vi vinner og kjemper oss i beste fall til 1 poeng. Tottenham er virkelig i slaget om dagen.

74 poeng (71 poeng)

Sunday, 18 April 2010 - Wigan v Arsenal, 14:30

Dette bør på papiret være 3 greie poeng, men Wigan har ikke vært så halvgærlige hjemme. Har slått både Pool og Chelsea denne sesongen. Satser på at vi tar hjem alle poengene, men i verste fall blir det 1 poeng.

77 poeng (72 poeng)

Saturday, 24 April 2010 - Arsenal v Man City, 18:30

Meget vanskelig kamp, men vi spiller på Emirates. Tror vi kan klare å slå City, men det kan fort ende uavgjort eller tap dersom City har en god dag og Tevez er i form. Setter 1 poeng her. Seier blir i så fall bonus

78 poeng (72 poeng)

Saturday, 1 May 2010 - Blackburn v Arsenal, 16:00

Nok en kamp vi bør ta. Kan ikke helt se for meg at vi ikke tar 3 poeng her, men det kommer jo an på skader og slikt fremover

81 poeng (75 poeng)

Sunday, 9 May 2010 - Arsenal v Fulham, 16:00

Fulham er aldri enkle å spille mot, men vi spiller hjemme og om vi fortsatt er med i gullkampen så vil vi kjempe som løver i denne kampen. Regner med 3 poeng, men kan fort bare bli 1.

84 poeng (76 poeng).

Altså tror jeg vi vil havne et sted mellom 84 og 76 poeng.

Chelsea

Sunday, 21 March 2010 - Blackburn v Chelsea, 16:00 SPILT: RES 1-1

65 poeng

Wednesday, 24 March 2010 - Portsmouth v Chelsea, 20:45

Bør være 3 greie poeng til Chelsea dette. Spesielt om Jabba gjør realitet av truslene sine (Stille med drittspillere resten av sesongen)

68 poeng

Saturday, 27 March 2010 - Chelsea v Aston Villa, 16:00

Denne kan egentlig vippe begge veier, men tror ikke Chelsea taper. Vi får satse på at Villa kjemper seg til poeng

71 poeng (69 poeng)

Saturday, 3 April 2010 - Man Utd v Chelsea, 13:45

Enda en kamp som kan gå begge veier. Tror ikke Chelsea vinner. Blir nok Man u eller uavgjort her.

72 poeng (69 poeng)

Tuesday, 13 April 2010 - Chelsea v Bolton, 21:00

Walkover poeng til Chelsea

75poeng (72 poeng)

Saturday, 17 April 2010 - Tottenham v Chelsea, 18:30

I denne kampen så vil vi alle nok være Tottenham fans! I værste fall tar Chelsea alle poengene her.

78 poeng (73 poeng)

Sunday, 25 April 2010 - Chelsea v Stoke, 17:15

Igjen walkover...

81 poeng (76 poeng)

Saturday, 1 May 2010 - Liverpool v Chelsea, 16:00

Her må vi heie på liverpool, men tror nok Chelsea vinner her. Forhåpentlig vis har Pool funnet formen og tar poeng.

84 poeng (77 poeng)

Sunday, 9 May 2010 - Chelsea v Wigan, 16:00

Walkover...

87 poeng (80 poeng).

Manchester United

Sunday, 14 March 2010 - Man Utd v Fulham, 14:30 SPILT: RES 3-0

66 poeng

Sunday, 21 March 2010 - Man Utd v Liverpool, 14:30 SPILT: RES 2-1

69 poeng

Saturday, 27 March 2010 - Bolton v Man Utd, 18:30

Walkover

72 poeng

Saturday, 3 April 2010 - Man Utd v Chelsea, 12:45

Igjen, jevnt. Kan vippe begge veier. Satser på uavgjort. Denne kampen kan avgjøre PL.

73 poeng (72 poeng)

Sunday, 11 April 2010 - Blackburn v Man Utd, 13:30

Overkjøring

76 poeng (75 poeng)

Saturday, 17 April 2010 - Man City v Man Utd, 13:45

Her kan det ende med poengdeling eller seier til City.

77 poeng (75 poeng)

Sunday, 25 April 2010 - Man Utd v Tottenham, 15:00

I utgangspunktet grei seier til Man U. Får håpe Tottenham overrasker

80 poeng (76 poeng)

Saturday, 1 May 2010 - Sunderland v Man Utd, 16:00

I utgangspunktet grei seier til Man U igjen. Får håpe Sunderland finner tilbake til son gode form på Stadium of Light til mai...

83 poeng (77 poeng)

Sunday, 9 May 2010 - Man Utd v Stoke, 15:00

Walkover

86 poeng (80 poeng).

Denne sesongavslutningen blir meget spennende og det er helt åpent. Vi er avhengige av å ta poeng der vi skal. Uavgjort mot Tottenham/City er ikke krise, men da må Man U og Chelsea også snuble.

Hva tror dere? Har vi en god sjanse på ligagull? I utgangspunktet tror jeg vi skal ha en del flaks om vi skal greie det, men det er ikke helt umulig.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok ikke være lett, men om gutta greier å ta 3p i hver av de resterende kampene så er de som godt som sikret andre plass om ikke første. Man har klart sett vinnervilje de siste kampene hvor avgjørelsen har kommet i de siste spilleminuttene. Om vi tar serien i år så vil det være særdeles sterkt med tanke på at van Persie har vært skadet nesten hele sesongen og at Fabregas har også hatt sine skadeperioder, samt med Gallas som har slitt med en skade i det siste.

Personlig så tror jeg at vi har større sjanse for å ta PL-gull enn CL-gull i år.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Alle bortekampane blir vanskelige, som dei (nesten) alltid er. Både mot Stoke og Hull har det vore 1-1 heilt til det 90. minutt. Slik blir det nok i fleire av dei resterande bortekampane også, og spesielt borte mot Spurs blir veldig vanskeleg. Forventar eigentleg ikkje 3 poeng i nokon av bortekampane, sjølv om eg veit at vi er meir enn gode nok. Mykje avhengar av dagsform og skadesituasjon. Heime bør vi ha 3 poeng uansett kven vi spelar mot, så enkelt er det. Det er fullt mogleg å vinne alle dei resterande kampane, vi har ein god sjanse på tittelen no.

Lenke til kommentar

Tror det er for tidlig å spå resultater i kamper, ettersom mange av lagene kan hoppe veldig på tabellen i løpet av denne tiden. (nedrykksstrid, ute av nedrykksstrid, 4 plass kamp.)

Men det jeg derimot tror er at du har truffet veldig bra med oss og United, tviler på at Chelsea tar så mange poeng. Formen i det siste har vært dårlig, og Chelsea har vist at de ikke har så dyp stalll som mange tror.

Tror United taper poeng i 3 kamper. Mot Scum, City og Chelsea. Vi må vinne minst 6 kamper, og ikek tape de to andre. Også MÅ vi vinne moe City og Scum. Tap mot noen av dfe er iallefall uaksebtabelt.

Lenke til kommentar

Eg er villig til å vedde min venstre testikkel på at han ikkje er det. Har ingen forhåpningar til at han kjem til å spele meir denne sesongen.

Jeg trenger en venstre testikkel. Får satse på at han spiller :p

Fra spøk til revolver: Det blir nok litt tidlig ja. Om han i det hele tatt spiller mer denne sesongen blir det evt som innbytter i de siste kampene. Husk at RvP ikke har spilt sidne november.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Tottenham 10. april.. Er RVP tilbake til da?

* Arsenal should hope - and pray - that Tottenham beat Fulham in their FA Cup quarter-final replay next week. Because if Spurs progress to the semi-finals then the North London derby currently scheduled for April 10 will have to be postponed - and that will be very much to Arsenal's advantage. Otherwise, the Gunners will have to travel to White Hart Lane for a 12.45pm Saturday kick-off just two or three days after the second leg of their Champions League quarter-final. And the later their date with Harry Redknapp's troops, the more likely it is that Gallas, Van Persie and Fabregas will be fit to participate
Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Birmingham er ubeseiret på hjemmebane denne sesongen, så den kampen kommer til å bli svært vanskelig tror jeg. Blackburn-kampen er også et potensielt poengtap, mens resten av kampene burde vi ha en god sjanse til å ta, til og med Spurs borte. Blir en jævlig spennende sesongsinnspurt, det er i hvert fall sikkert. Neste helg kan forøvirg bli bra. Chelsea har bortekamp mot Blackburn (dog tror jeg de vinner den ganske greit), og United spiller mot Liverpool. Litt negativt at Liverpool spiller i kveld og på torsdag, og dermed har færre hviledager.

Lenke til kommentar

Ah, syntes jeg hørte kommentatoren nevne at St. Andrews er blitt et fort, så jeg antok at de var ubeseiret der. Uansett er det en skummel kamp, i tillegg har ikke Arsenal de beste minnene derfra. Tilsvarende kamp i 07/08-sesongen var avgjørende for at Arsenal raknet og ga bort tittelen.

Lenke til kommentar

Ah, syntes jeg hørte kommentatoren nevne at St. Andrews er blitt et fort, så jeg antok at de var ubeseiret der. Uansett er det en skummel kamp, i tillegg har ikke Arsenal de beste minnene derfra. Tilsvarende kamp i 07/08-sesongen var avgjørende for at Arsenal raknet og ga bort tittelen.

Som nevnt, de har ikke tapt siden 26. september. Det er ganske imponerende for et lag av deres "kaliber".

Lenke til kommentar

Vi tok oppskriftmessig 3 poeng i går. Man U har også full pott på sine kamper og er fortsatt 2 poeng foran oss.

Chelsea møter Blackburn om en drøy halvtime der bør Chelsea ta enkelt 3 poeng og vi er like langt.

Neste helg blir meget viktig for vår del da vi er nødt til å blå et knallsterkt Birmingham på hjemmebane for å henge med og det med Vermaelen ute. Vi er altså nødt til å holde nullen for vi scorer neppe mer enn 2 mål der.

Lenke til kommentar

Chelsea møter Blackburn om en drøy halvtime der bør Chelsea ta enkelt 3 poeng og vi er like langt.

Ingen bortekamper er egentlig enkle å hente 3 poeng ifra... Chelsea har to på fire dager, og holder allerede på å snuble i den første.

Lenke til kommentar

Plutselig ser kampprogrammet vårt litt vanskelig ut av en eller annen grunn.

B Birmingham (uten Vermaelen og Gallas)

B Spurs

B Wigan

Det her er 3 bortekamper på rappen, 2 mot meget hard motstand og siste mot et Wiganlag som har slått Chelsea og Liverpool på hjemmebane denne sesongen.

H Man City

City kontra Chelsea i senk på SB, kan de gjøre det samme med oss? Tror egentlig vi vinner, men man vet faen meg aldri. Men vi er helt nødt til å vinne denne kampen bare pga. Adebayor.

B Blackburn

Tok poeng fra Chelsea, men jeg tror vi vinner her. Kampen spilles i mai, og da er baneforholdende litt bedre enn per dags dato.

H Fulham

Skal være seier.

I tillegg har vi et par CL-kamper mellom her. Hadde vært typisk Arsenal å finne på å slå ut Barca og dermed få enda flere kamper, men det er dette vi lever for. :)

Keep the faith!

Edit: har helt glemt Wolves kampen som kommer mellom Barca-kampene, men det forandrer lite av poenget mitt.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Plutselig ser kampprogrammet vårt litt vanskelig ut av en eller annen grunn.

B Birmingham (uten Vermaelen og Gallas)

B Spurs

B Wigan

Det her er 3 bortekamper på rappen, 2 mot meget hard motstand og siste mot et Wiganlag som har slått Chelsea og Liverpool på hjemmebane denne sesongen.

H Man City

City kontra Chelsea i senk på SB, kan de gjøre det samme med oss? Tror egentlig vi vinner, men man vet faen meg aldri. Men vi er helt nødt til å vinne denne kampen bare pga. Adebayor.

B Blackburn

Tok poeng fra Chelsea, men jeg tror vi vinner her. Kampen spilles i mai, og da er baneforholdende litt bedre enn per dags dato.

H Fulham

Skal være seier.

I tillegg har vi et par CL-kamper mellom her. Hadde vært typisk Arsenal å finne på å slå ut Barca og dermed få enda flere kamper, men det er dette vi lever for. :)

Keep the faith!

Edit: har helt glemt Wolves kampen som kommer mellom Barca-kampene, men det forandrer lite av poenget mitt.

Vi er i god flyt om dagen. Birmingham bør vi kunne greie å slå selv om det er på bortebane og de har vært meget sterke der denne sesongen.

Wolves hjemme bør være grei skuring.

Spurs borte blir helvette. De er i kanonform om dagen. Nøkkelkamp nr. 1. Vi tåler en smell her dersom Man U også går på en smell mot enten City eller Chelsea.

Wigan bør vi klare å slå. Klar over at de slo Pool, men hvem har ikke klart det i år? Cech klarte egenhendig å sørge for at Chelsea tapte. Mer sikker på 3 poeng her enn mot Birmingham.

City hjemme er nøkkelkamp 2. Her kan vi gå på en smell dersom vi ikke går på en smell mot Tottenham. Vi klarer ikke 2 smeller. Dog er vi knallsterke hjemme om dagen og bør i realitetet slå City selv om de også er gode om dagen.

Blackburn blir en liten nøtt, men kampen er i mai og Blackburn har sannsynligvis ikke mye å spille for når den tiden kommer. Tror på 3 poeng her.

Fulham har vist at de kan by på problemer når de har lyst, men det er siste kampen og hvis vi lukter gull skal Fulham være overkommelig.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...