LockBreaker Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Hei. Jeg og noen venner arbeider for tiden med en russebil, forsøker i alle fall. Vi skal nå etterhvert begynne å bygge kasser til subwoofer og høyttalere og kunne derfor trenge litt hjelp med kassevalg (lukket eller bassrefleks) og utforming av kassen (volum etc.). Vi har disse elementene (2x15"): - Cadence FXW15-600 ( FXW15-600 - FX SERIES - Cadence Acoustics, LTD ) Og denne forsterkeren: - dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS ( Bilforsterker dynaBel BF4501 - dynaBel AS ) Fra leverandøren fikk vi oppgitt at vi skulle bygge en lukket kasse på 128 liter med følgende mål: Høyde: 45cm Bredde 90cm Dybde: 40cm Så da er vel egentlig den lukkede versjonen grei. Det var bare det at når jeg så litt rundt etter guider for å bygge sub-kasser, leste jeg at det var mulig det trengtest mye effekt for å spille høyt og bra i slike kasser. Så det jeg lurer på er hva dere ville ha gjort? Bassrefleks-kasser egner seg som regel litt bedre til blandet musikk og vil jo også gi mer trøkk i forhold til effekten man tilfører. Hva mener dere? Og hvordan skal evt. kassen bygges dersom dere mener en portet konstruksjon er det beste? Jeg kan ingen ting om emnet så det hadde vært fint å fått litt hjelp til dette. Med vennlig hilsen Endret 13. mars 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg kan ikke stort om det her selv men denne nettsiden hjalp meg mye når jeg skulle bestemme meg for hva som var best i mitt tilfelle: http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a599 Håper den er til hjelp Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) De suben har så høy følsomhet, så det går helt fint med lukket kasse. Husk innvendige mål, også blir det kanskje best å skrå dene ene veggen, slik at kassa passer inntil seteryggen evt. Endret 22. mars 2010 av cossiemk1 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Mange takk for svar. Bestemte meg for å kontakte Cadence, og der fikk jeg hjelp med å designe en custom kasse spesielt tilpasset de elementene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå