Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med en trolig død pc. Setter pris på rask hjelp !

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde en pc jeg tenkte jeg skulle oppgradere i nærmeste framtid. Men var nylig på LAN og er redd pc'n fikk en litt hard tur i bilen på vei hjem. Det som skjedde var at den ene hdden løsnet og hoppa ut å traff gpuen. Etter det har ikke pc'en fungert. Når man først trykker power button viker alt ok, så begynner vifta i gpuen å lage veldig høy lyd og det er alt som skjer. Skjermen får ikke kontakt med skjermkortet og det blir heller ikke noe liv i tastatur og mus. Jeg har sjekket alle kabler å alt er som det skal. Siden det blir liv i vifter osv, inkludert cpu vifte er det ikke noen galt med psu. Gpuen starter som sagt også. Noen som har en formening om hva som kan være galt? Eller er er den enkelt å greit død?

Det er en 3år gammel pc med nokså gamle komponenter, men den har aldri hatt problemer før.

Takker for all hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den traff Gpu'en (grafikk-kortet) er det vel det som er ødelagt? Prøv med et annet..

Har ikke et annet jeg kan prøve med atm :/ Men jeg også tror det er gpuen. Men hvorfor blir det ikke liv i musa og tastaturet? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...