Gå til innhold

Windows 7 MCE; noe bra?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å prøve meg på Windows 7 MCE igjen etter noen år med Mediaportal. Men før jeg i det hele tatt gidder å prøve meg frem har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på fra dere som har erfaring med dette.

På tv-delen, er det mye som må gjøres for å få inn Canal Digital via cabel og programkort? Tv-kort er firedtv, men usikker på om MCE klarer å søke opp kanalene.

Om det er mulig å få inn Canal digital, er tv-guiden nå bedre enn den var før slik at jeg vil få en bra tvguide på de fleste kanaler flere dager frem i tid?

Jeg har en del tv-serier og filmer liggende på filserveren. Dette i form av både iso, mkv, avi og img filer. Hvordan klarer MCE å lese av disse filene, og blir det her organisert på en bra måte med cover, info om filmer og serier osv? Vil iso og img filer virke ved hjelp av feks daemon eller lignende program?

Hva med tillegsprogrammer til MCE, er det her mye å velge mellom som gjør selve brukergleden bedre?

Hva er eventuelt alternativene som gir meg disse tingene jeg er ute etter bortsett fra Mediaportal, om der er noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er mulig å få inn Canal digital, er tv-guiden nå bedre enn den var før slik at jeg vil få en bra tvguide på de fleste kanaler flere dager frem i tid?

Om du får inn kanalene, så er TV guiden veldig bra. Du får minst to uker med info på alle kanalene (ikke absolutt alle da, men de vanligste).

Jeg har en del tv-serier og filmer liggende på filserveren. Dette i form av både iso, mkv, avi og img filer. Hvordan klarer MCE å lese av disse filene, og blir det her organisert på en bra måte med cover, info om filmer og serier osv? Vil iso og img filer virke ved hjelp av feks daemon eller lignende program?

.iso og .img filer spiller den ikke av, vet ikke om det finnes noe plugin for dette, har ikke testet dette ut.

.mkv filer spiller den av om du bytter navn fra .mkv til .avi og installere CCCP. Avi filer spiller den av uten problemer.

Du kan jo eventuelt mounte .iso/.img filer i en emulert DVD spiller, og legge til den i MediaCenter, og da kan du spille av den aktuelle filmen i MediaCenter. Men som sagt, vet ikke om du kan gjøre dette direkte inne fra MCE.

Svarte på det jeg har greie på...resten får andre svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...