Gå til innhold

R.U.S.E - Generell Diskusjon

Anbefalte innlegg

Nå som R.U.S.E har kommet ut i åpen beta, er det kanskje på tide noen lagde en tråd om dette fantastiske spillet?

Viktige datoer:

Åpen Beta: 10 Mars 2010

Utgivelsesdato: 3 Juni 2010

Last ned spillet fra Steam:

http://store.steampowered.com/app/33310/

Land man kan være i spillet:

Italia

USA

USSR ( Sovjetunionen )

Frankrike

Storbritania

Tyskland

Trailer:

Andre linker:

Forhåndsbestill spillet fra Steam

Ofisiell side

Wikia Gaming

Info - Fra Ubisoft sine hjemmesider

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo sånn man skulle ha kriga i RL på. Feks Obama der mot Bin laden eller noe. Lastet ned betaen selv, men tror nok jeg blir "skuffa".

Dette er et spill jeg tenker at man bør ha touchscreen.

Og en 17" Touchscreen koster jo sånn 3000,- +-. Jeg vil ha 30" Touchscreen. :(

Lenke til kommentar

Er jo sånn man skulle ha kriga i RL på. Feks Obama der mot Bin laden eller noe. Lastet ned betaen selv, men tror nok jeg blir "skuffa".

Dette er et spill jeg tenker at man bør ha touchscreen.

Og en 17" Touchscreen koster jo sånn 3000,- +-. Jeg vil ha 30" Touchscreen. :(

Det er akkurat som et vanlig RTS, på hvordan man styrer på spillet, man trenger ikke en touch skjerm. Det er bare sånn traileren så ut. :)

Edit: Det er som et vanlig RTS i forhold til hvordan man styrer, men det er noe helt annet enn vanlige RTS'er.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Jeg ble litt skuffet over betaen. Hadde liksom sett for meg at man kunne fyre opp et decoy attack å deretter flanke eller late som hq var et annet sted enn hva det egentlig er. Men neida. For det første kan man se hvor fienden bygger og hq hans. For det andre kan man jo se styrkene til fienden?!

Lenke til kommentar

Jeg ble litt skuffet over betaen. Hadde liksom sett for meg at man kunne fyre opp et decoy attack å deretter flanke eller late som hq var et annet sted enn hva det egentlig er. Men neida. For det første kan man se hvor fienden bygger og hq hans. For det andre kan man jo se styrkene til fienden?!

Det er der RUSE systemet kommer inn, man kan sette på noe som kalles Camouflage Net, som gjør at fiending ikke kan se bygningene dine, uten å ha noen form for Recon ( Som kan se fiender på avstand, litt som scout ). Man har også Radio Silence, som fjerner folka dine.

Så før du beskylder spillet for noe som helst, bør du kanskje se på de viktigeste prinsippene i spillet? Nemlig RUSE systemet. Det er også andre ting man kan gjøre med systemet.

Lenke til kommentar

Det er der RUSE systemet kommer inn, man kan sette på noe som kalles Camouflage Net, som gjør at fiending ikke kan se bygningene dine, uten å ha noen form for Recon ( Som kan se fiender på avstand, litt som scout ). Man har også Radio Silence, som fjerner folka dine.

Så før du beskylder spillet for noe som helst, bør du kanskje se på de viktigeste prinsippene i spillet? Nemlig RUSE systemet. Det er også andre ting man kan gjøre med systemet.

Ja, vet jo det, men synes fortsatt at det skulle vært slik at fienden ikke så noen/noe før han hadde f.eks sendt et fly til å fly over med. Og slik at med Camouflage Net og radio silence skjulte styrkene dine osv. for det flyet. For å finne deg må fienden derfor f.eks sende en bil eller noen fallskjermjegere for å kunne se bygningene dine osv. Dette ville gjort det mer realistisk, og man ville ikke vært fullstendig avhengig av rusene. Jeg synes også det tar litt tid å flytte seg fra den ene siden til den andre på det store kartene, men det sikker ikke så lang tid å vende seg til.

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Herregud jeg elsker dette spillet. Spillte nettop mot en "klan". De mekket bomber rush. Tok ut basen til ene på laget mitt. Da sa han ene på andre lage GG og lo litt.

Etter dette var det jeg som sto for forsvaret. De 2 andre bare matet fi med kanonoføde. Jeg fant ut at skal jeg ha sjange til å vinne må de ikke skjønne at jeg ikke har gitt opp.

Fi hadde en stor flyflåte og jeg bestemte meg for å probe flanken deres med to bombefly. For å ta ut en smekk full flyplass. Dette gikk selvsakt ikke. men det gav meg ekstremt viktig intel. De hadde rett og slett brukt vannvittig med ressurser på fly og anti air. Så jeg fant ut at å bygge opp en massiv her med pershing og sherman tanks for å så skjule de med radiosilence var trikset som måtte til. Støttet de med det mest mobile anti air uniten og noen jagerfly.

Så bar det på med radiosilence frem til front linjene deres. Og bang der fikk de jammen en på tryne. Bombefly er stort sett ubrukelige mot heavy tanks. Og med litt infanteri tok jeg lett ut 57mm kanonene de hadde plassert i skogholtene.

For å gjøre en litt kort historie enda kortere. De fikk bank og quitet en etter en :D

Edit: var egentlig litt som i traileren dette. ^^

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Enda en episk seier. Denne gang uten noe lurerei annet enn kamuflasje og radio stillhet. Team maten min stakk på strategist. Og uten team mate der så var det egentlig bare å trekke seg tilbake fra midten. Det var uansett to store lag som sloss som faen over den. Følte ikke helt for å blande meg.

Trakk meg tilbake og bygget opp forsvar. Mens det ene laget utryddet det andre, som faktisk begynte å plukke litt på meg. Men til slutt var det meg mot det siste laget, som hadde tatt over hele kartert bortsett fra der basen min var og long john artilleri stykkene mine kunne nå.

En ting er i alle fall sikkert får noen klort seg fast i dette spillet finnes det ingen rask vei til sier. Fienden min var antagelig ikke av den skarpe typen. Det gikk mest i mass attack der de ble plukket ned rimelig raskt. Selfølgelig noen angrep bedre enn andre. Hadde han heller gått fårr radio silence og stilt oppp en drøss med long john og så plutselig angrepet samtidig som han hadde rykket frem med pershing hadde han kanskje hatt en sjangs.

Det endte uanset med at han overga seg etter to timer uten å si ett pip. :w00t:

Folk må seriøst hive seg på denne betaen. Er en av de bedre rtsene noen sinne vil jeg nesten påstå. Ufattelig bra grensesnitt. Nesten litt synd at man ikke kan spille det på en svær touch screen som i traileren. Da hadde det uten tvil vert en av det bedre spillopplevelesene noensinne.

Lenke til kommentar

Synes det var litt mye og sette seg inn i.. forsto egentlig ikke så mye når jeg testa betaen. Tror jeg står over dette spillet inn til videre. :p

Å spille mot online spillere kan være veldig overveldende med en gang, spessielt hvis du ikke spiller så mange RTS spill. Prøv mot en bot først, for å se hvordan ting er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...